صدور احکام حبس برای دهها فعال اخوان المسلمین مصر

«محمد بدیع» و شمار دیگری از سران جنبش اخوان المسلمین از سوی دادگاهی نظامی در مصر به حبس های طولانی مدت محکوم شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک دادگاه نظامی در مصر محمد بدیع رهبر جنبش اخوان المسلمین را به ده سال حبس و دهها فعال دیگر این جنبش را به جرم دست داشتن در درگیریهای خونین سال 2013 به حبس ابد محکوم کرد.

محمد بدیع و دیگر متهمان این پرونده به علت مشارکت در اعتراضات و دست داشتن در درگیریهای خونینی که از چهاردهم تا شانزدهم آگوست سال دو هزار و سیزده در منطقه سوئز در شرق مصر سی و یک کشته بر جا گذاشت، گناهکار شناخته شدند.

این درگیریها کمی پس از آن اتفاق افتاد که ماموران پلیس قاهره اسلامخواهان مصری را که در اعتراض به برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر به خیابانها آمده بودند، متفرق کرد. مداخله نیروهای پلیس مصر برای بر هم زدن دو تحصن طرفداران محمد مرسی در آن زمان نزدیک به هفتصد کشته بر جا گذاشت.

محمد بدیع و افراد دیگری که در این پرونده تحت پیگرد قرار گرفته بودند به خرابکاری، تحریک به خشونت، قتل، حمله نظامی و آتش زدن خودروهای پلیس و دو کلیسای قبطیان در سوئز متهم شده بودند.

مسئولان نظامی و قضایی مصر اعلام کردند محمد بدیع و دو مسئول بلندپایه دیگر جنبش اخوان المسلمین به نامهای محمد البلتاجی و صفوت حجازی به ده سال حبس محکوم شده اند.

چهل و یک متهم دیگر این پرونده به سه تا هفت سال زندان و نود نفر دیگر نیز به حبس ابد محکوم شدند.

آنهایی که در این پرونده به حبس ابد محکوم شدند (حبس ابد در مصر معادل بیست و پنج سال زندان است) در جلسه دادگاه غایب بودند و به طور غیابی محکوم شدند.

محمد بدیع نیز مثل محمد مرسی در چندین پرونده و به اتهامات مختلف تحت پیگرد قرار گرفته و در یک پرونده دیگر به اعدام محکوم شده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار