استرانکار: ایران را مانند خانه خود می‌دانم

سرمربی اسلوونیایی تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان گفت: اولین رقیب یک ورزشکار برای موفق شدن خودش است و باید محدودیت‌ها را کنار بزند.

 به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ترموس اشترانکار سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان در نشست خبری خود اظهار داشت: 10 روز است که در ایران حضور دارم و از فدراسیون دوچرخه‌سواری تشکر می‌کنم که من را به همکاری دعوت کرد. ایران را مانند خانه خود می‌دانم و از اینکه با بچه‌های کوهستان ایران کار می‌کنم هیجان‌زده‌ام. از سال 1993 دوچرخه‌سواری حرفه‌ای را در بخش کراس‌کانتری آغاز کردم و در دانشگاه هم تربیت بدنی خواندم و در زمینه مدیریت ورزشی هم سابقه دارم. این رشته را با تمام وجود دوست دارم و سوابق حضور در مسابقات جهان را نیز دارم.

وی ادامه داد: تلاش و هدف من برای اینکه بهترین نتیجه را بگیریم خواهد بود و تجربیاتم را در اختیار دوچرخه‌سواران ایرانی می‌گذارم.

وی گفت: در چند روز گذشته در اردوی تیم ملی از 50 دوچرخه‌سوار از سراسر کشور در بخش کراس‌کانتری تست گرفتیم که بیشتر روی قدرت تکیه داشتیم. هم‌اکنون هم دوچرخه‌سواران در بخش دانهیل در حال تست دادن هستند. علاوه بر اینکه عاشق مربیگری هستم مسلما باید با اعداد و ارقام هم سر و کار داشته باشم و از طریق همین تست‌ها برای بهتر شدن زمان دوچرخه‌سواران استفاده کنیم.

سرمربی دوچرخه‌سواری کوهستان در خصوص تفاوت سطح ایران با سایر کشورها گفت: در مورد این سوال شاید یک ماه دیگر بهتر بتوانم پاسخ دهم چون هنوز مسابقه‌ای نداشتیم و نمی‌توان ارزیابی دقیقی داشت اما در مجموع بازخورد اول خوب بود. استعدادهای خوبی حضور دارند و می‌خواهند به هدفی که داریم برسند.
وی در مورد شناختش از دوچرخه‌سواری عنوان کرد: از یکی از دوستان اطلاعات لازم را گرفتم البته دوچرخه‌سواری کوهستان در همه جای دنیا مثل هم است و مطمئنا آن چیزی که در ایران اتفاق می‌افتد مثبت خواهد بود.

اشترانکار در خصوص سوابق خود عنوان کرد: از سال 2004 تا 20088 سرمربی اسلوونی بودم و دو بار توانستیم توسط خانم تانیا جاکل در سال‌های 2006 و 2008 در کراس‌کانتری قهرمان جهان شویم. بعد از آن هم یک تیم از اسلوونی را مدیرت کردم و در ایتالیا هم سابقه دارم. سال گذشته مربی کنتیننتال لیتوانی بودم و توانستیم در بخش مردان جزو تیم‌های برتر دنیا قرار بگیریم.

وی در خصوص امکانات موجود در ایران گفت: در وهله اول که به ایران آمدم از امکانات موجود در مجموعه آزادی هیجان‌زده شدم. محیط خوبی در آنجا وجود دارد. در جلسه‌ای هم که داشتیم قرار شد امکانات بیشتری ساخته شود و این کمک می‌کند که نتایج بهتری بگیریم.در حال حاضر مدت کمی در ایران حضور داشتم اما فضا برای گسترش این رشته خیلی مناسب است. امیدوارم با توجه به سوابقم نتایج خوبی بگیریم. باید بگویم که تنها با تمرین سخت می‌توان به سطح جهانی رسید. 
اولین هدف ما مسابقات آسیایی است که دوست داریم بهترین نتیجه را بگیریم.

وی در پاسخ به سوال در مورد شناخت از حریفان آسیایی گفت: بهترین نفری که در آسیا حضور دارد را می‌شناسد اما نکته مهم این است که دوچرخه‌سوار باید بداند که اول باید با خودش مبارزه کند نه با بقیه. دوچرخه‌سواران باید محدودیت‌های خود را کنار بزنند و توانایی‌های شخصی خود را بالا ببرند.

 وقتی آنها سطح‌شان بالا می‌رود نتیجه هم خود به خود می‌آید. 

سرمربی اسلوونیایی تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان در مورد اینکه این رشته مسابقات کمی برای ایرانی‌ها دارد، گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای مسابقات آسیایی انجام شده و بعد از سال جدید میلادی در یک منطقه گرمسیر اردوی خود را‌ آغاز می‌کنیم که سه هفته طول می‌کشد بیشتر تمرکز ما روی سیستم هوازی و استقامتی است. پس از آن یک مرحله دیگر با نفرات کمتر باز هم در ایران خواهیم داشت که بیشتر بحث‌های تخصصی خواهد بود. مرحله آخر اردو هم در اوایل فروردین ماه در اسلونی خواهد بود که به آمادگی خوبی برای مسابقات قهرمانی آسیا برسیم.

اشترانکار در پاسخ به این سوال که ورزش ایران بیشتر نتیجه‌گرا است و آیا تضمینی برای این کار می‌دهید یا خیر؟ گفت: اگر خیلی ساده بگویم جواب من نه خواهد بود. در ورزش فاکتورهای زیادی تاثیرگذار است اما بچه‌ها و خود من تمام تلاشمان را می‌کنیم که بهترین نتیجه را بگیریم. در قدم اول تمام تمرکز و تلاشم برای بالا بردن سطح ملی‌پوشان است و می‌خواهیم آنها به حدی که لیاقت دارند، برسند.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار