«من یک ایرانی‌ام» به جشنواره فیلم فجر می‌رسد/علیرضا حیدری بهترین گزینه برای نقش اصلی بود

با توجه به اینکه در بین بازیگران کشتی‌گیر نداریم و به دلیل اینکه در بین بازیگران کسی که به لحاظ فیزیک و تنومندی متناسب با داستان باشد نداریم، گزینه انتخابی ما علیرضا حیدری بود.

احمد نجفی تهیه کننده فیلم سینمایی «من یک ایرانی‌ام» در خصوص مراحل تکمیلی این کار در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر90 درصد از موسیقی کار به اتمام رسیده است و در یکی دو روز آینده تکمیل  خواهد شد. بعد از مومسیقی و سینک صدا، حدود دو سه روز کارهای جانبی و کوتاه فیلم باقی‌مانده که انجام شده و کار، صددرصد به جشنواره فیلم فجر امسال ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: «من یک ایرانی‌ام» با همین عنوان راهی جشنواره خواهد شد. بازیگران این پروژه هم ایرانی هستند و هم اوکراینی. من، بهزاد توکلی و علیرضا حیدری بازیگران ایرانی کار هستند. اما از آن‌جا که فیلم در خارج از کشور ساخته شده، بیشتر نقش‌ها به خصوص نقش اصلی دو، یک بازیگر معروف اوکراینی است. البته بازیگران دیگر نقش‌ها هم اوکراینی هستند.

بازیگر کار «کارآگاه علوی» اظهار داشت: قصه این کار را در حدود 6-5 سال گذشته نوشته بودم و مایل بودم که به طور حتم علیرضا حیدری بازیگر اصلی این کار باشد. در واقع او در این نقش بسیار خوب قرار گرفته است. دانش‌ آکادمیک علیرضا حیدری برای این فیلم مدنظر ما بوده است. من فکر می‌کنم کار درستی کرده‌ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه در بین بازیگران کشتی‌گیر نداریم و به دلیل اینکه در بین بازیگران کسی که به لحاظ فیزیک و تنومندی متناسب با داستان باشد نداریم، گزینه انتخابی ما علیرضا حیدری بود. 

نجفی در خصوص ویژگی‌های بازیگری علیرضا حیدری عنوان کرد: به هر حال هنگامی که یک شخص از دنیای ورزش به دنیای فیلم و بازیگری وارد می‌شود، کمی فضا متفاوت است. اما ورزشکاران ما جزو افرادی هستند که به نظم و انضباط عادت دارند و این به ما بسیار کمک کرد. البته صحنه‌های تراژیک نیز در فیلم بسیار است، به طور کل حیدری به خوبی از عهده ایفای نقش خود برآمده و به اصطلاح جواب داده است.

وی در مورد پیش‌بینی بازتاب‌های این فیلم در جشنواره و بین مردم عنوان کرد: من داور نیستم که بتوانم این فیلم را قضاوت کنم. مهم مردم هستند که کار را دیده و آن را بپسندند و البته نظرات متفاوت است و اینکه در جشنواره چه اتفاقاتی برای «من یک ایرانی‌ام» بیفتد، مشخص نیست. نکته قابل توجه این است که فیلمی که ساخته‌ام باید به دلم بچسبد. مسئله اصلی این است. فکر می‌کنم جواب خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: همه ما هنگامی که کاری می‌سازیم، تصور می‌کنیم یک شاهکار ساخته‌ایم. اما باید دید فیلم در اذهان مردم چه بازخوردی دارد. امیدوارم در جشنواره امسال شاهد فیلم‌های خوبی باشیم و «من یک ایرانی‌ام» اولین فیلمی است که به غرور ملی و از این دست مسائل پرداخته است. بنابراین بازخورد آن در اذهان مردم اهمیت دارد.

احمد نجفی در پایان بیان کرد: همیشه باید بعد از دیده شدن کار آن‌ را قضاوت کرد. در اوایل اردیبهشت و خرداد ساخت یک کار جدید با همین مضمون یعنی هویت ملی در ژانر نوجوان را آغاز خواهم کرد. این کار نگاهی تازه در سینما است. به هر حال فعالیت در این فضا و هویت داخلی و ملی جزو علایق من است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار