نمایشی از قتل امیر کبیر به روایت اجنه

نمایش «حکایت فین به روایت جن جین» نگاهی کمیک به ماجرای قتل امیر کبیر دارد.

ابوالفضل حاج علیخانی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بیان کرد: سال‌ها است در حوزه نمایش‌های ایرانی آئین و سنتی فعالیت می‌کنم و سعی کردم رویکردی کمدی در اینگونه نمایش‌ها نسبت به شخصیت‌های تاریخی داشته باشم.

وی در خصوص داستان نمایش «حکایت فین به روایت جن جین» گفت: این اثر نمایشی نگاهی کمیک به داستان قتل و صدارت امیر کبیر دارد و روایتگر حضور سه شخصیت در حمام فین کاشان و رویارویی آنان با 4 اجنه مقیم حمام که شاهد قتل امیر کبیر بوده‌اند است این نمایش 7 بازیگر دارد که 37 نقش و خرده نقش ایفا می‌کنند.
 
حاج علیخانی ادامه داد:40 درصد از این اثر نمایشی مربوط به زندگی شخصیت‌ها و 60 درصد آن در خصوص زندگی امیر کبیر است. 97 درصد اثر موقعیت‌های کمدی ایجاد شده مثل نمایش آداب و عادت‌های جن‌ها و 3 درصد آن یعنی قسمت پایانی که مربوط به قتل امیر کبیر بوده تراژدی است.
 
وی در خصوص شیوه اجرایی اظهار داشت: «حکایت فین به روایت جن جین» بر پایه شیوه‌های مختلف نمایش‌های ایرانی اجرا می‌شود و سعی کردیم به فضاهای جدیدی نیز برسیم و از حرکات موزون رقص، مدیحه سرایی و ... بهره گرفته‌ایم.
 
حاج علیخانی در پایان گفت: کارگاه‌های عملی و مراکز آموزش تخصصی در حوزه نمایش‌های آئینی و سنتی وجود ندارد و و هر روز کمیک آموزشگاه ها رو به افزایش و کیفیتشان رو به کاهش است. همچنین نگاه جناحی به نمایش‌های آئینی و سنتی و دوسالانه بودن جشنواره مربوط به این نمایش‌ها و نبود مجال حضور برای نگاه‌های نو در این عرصه از آفت‌های حوزه نمایش‌های آئینی و سنتی است.
 
 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار