روسیه: اولویت ما ضربه زدن به منابع درآمدی داعش است

فرمانده مرکز عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد کامیون‌های نفت‌کش داعش همچنان به عبور خود از مرز سوریه به داخل خاک ترکیه ادامه می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایتارتاس، ژنرال "سرگئی رودسکوی،" فرمانده مرکز عملیات اصلی ستاد مشترک ارتش روسیه گفت هواپیماهای روسیه ضربه زدن به منابع درآمدی ترویست های داعش را اولویت خود می دانند.

 وی افزود:«ما بعد از اینکه وزارت دفاع روسیه اطلاعات مربوط به مسیر قاچاق نفت سوریه را از سمت مناطق تحت کنترل داعش به ترکیه علنی کرد، گزارش رسانه های خارجی و اظهارنظرهای کارشناسان و مقامات را درباره این مسئله تحلیل کردیم. اطلاعات مربوط به چگونگی قاچاق نفت از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها، از نظر بسیاری مسئله ای جدید و افشاگرانه نبود. تصاویر و ویدئوهایی که ما ارائه کردیم حدس و گمان ها را درباره افرادی که منابع درآمدی تروریست ها را پوشش می دهند تایید کرد.»

به گفته وی، از زمان آغاز عملیات هوایی روسیه در سوریه در سی سپتامبر تا کنون بیش از دو هزار دستگاه کامیون نفتکش نابود شده است. نیروی هوایی روسیه ظرف هفته گذشته 37 مرکز استخراج و تصفیه نفت در مناطق تحت کنترل تروریست های داعش را در سوریه نابود کرده است. 

در اواسط ماه نوامبر، مقامات نظامی روسیه اعلام کردند حملات هوایی خود را در سوریه به مراکز مربوط به استخراج، انبارسازی، حمل و نقل و تصفیه نفت سوریه در مناطق تحت کنترل داعش متمرکز خواهند کرد. 

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، تروریست های داعش حدود 8500 دستگاه کامیون نفتکش در اختیار دارند که قادر هستند روزانه دویست هزار بشکه نفت را منتقل کنند. 
حملات هوایی روسیه باعث شده است درآمد روزانه تروریست ها از محل فروش نفت غیرقانونی سوریه از روزانه سه میلیون دلار به یک و نیم میلیون دلار در روز کاهش یابد. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار