کرمان؛

افتتاح نخستین کلینیک ویژه تخصصی دولتی دندانپزشکی و مرکز فیزیوتراپی دولتی در کرمان

نخستین کلینیک ویژه تخصصی دولتی دندانپزشکی براساس تفاهم‌نامه هلال‌احمر با دانشگاه علوم پزشکی کرمان و با ظرفیت 14 یونیت دندانپزشکی دیشب با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور در کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان کرمان در حاشیه این مراسم، گفت: این کلینیک در فضایی به مساحت یک‌هزار مترمربع و با هزینه‌کرد 15 میلیارد ریال در زمینه تجهیزات و 5 میلیارد ریال هزینه برای ساخت و ساز از سوی هلال‌احمر و ارائه مجوز و تأمین کادر درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان کلینیک ویژه دندانپزشکی در طرح تحول نظام سلامت با ارایه همه تخصص‌های دندانپزشکی احداث شده است.

مجید اشرف گنجویی افزود: در این کلینیک 19 نفر از اعضاء هیئت علمی دانشکده داندانپزشکی در تمامی تخصص‌های این رشته فعالیت می‌کند و فضایی که این کلینیک در آن احداث شده در گذشته به عنوان بایگانی راکد جمعیت و انبار لوازم اداری مستعمل و اسقاط به شکلی نیمه مخروبه درآمده بود که تمام آن تغییر نقشه داده شده و تبدیل به فضای مطلوب کنونی شده و علاوه بر این کلینیک برای 16 نفر کادر درمانگاه نیز ایجاد اشتغال شده است.

وی خاطر نشان کرد : این مرکز در فضایی به مساحت 600 مترمربع همراه با سالن کاردرمانی و سالن حرکات ورزشی اصلاحی با تجهیزات پیشرفته و مدرن که در سطح استان شاخص است و با 6 میلیارد ریال هزینه تجهیزات به شکل رسمی افتتاح شد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد : با توجه به اینکه خدمات دندانپزشکی و فیزیوتراپی، گران‌قیمت بوده و پوشش بیمه‌ها نیز در این زمینه ضعیف است، راه‌اندازی این دو مرکز موجب ارائه خدمت به بخش زیادی از مردم که تاکنون توان استفاده از این خدمات را نداشتند، می‌شود.

رییس جمعیت هلال احمر کشور هم با بیان اینکه هلال احمر آمادگی حضور در بخش درمان را دارد، گفت: کشور به طوری جدی در 10 سال آینده نیاز به تخت‌های بیمارستانی بیشتری دارد و در صورت تأمین منابع، این آمادگی را داریم که به صورت بین‌بخشی برای ساخت بیمارستان در استان کرمان مشارکت لازم را انجام دهیم.

دکتر امیرمحسن ضیایی افزود: کلینیک تخصصی دولتی دندانپزشکی استان کرمان با همکاری بین‌بخشی خوب هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد : در استان‌های مختلف دیگر کلینیک‌های دولتی و شبه‌دولتی داندان‌پزشکی خیلی کم وجود دارد و به طور معمول خدمات دندان‌پزشکی‌های به شکل خصوصی و با قیمت‌های بالا انجام می‌شود و مردم نمی‌توانند به خوبی از این خدمات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این کلینیک در فاز نخست با 14 یونیت دندان‌پزشکی در تمام رشته‌های تخصصی داندانپزشکی با استفاده از اساتید دندانپزشکی کرمان ارائه خدمت می‌دهد، خاطر نشان کرد: این کلینیک با همکاری جمعیت یک مدل موفقی برای ارائه خدمات تخصصی خواهد بود.

ضیایی یکی از اهداف مهم جمعیت هلال احمر را کمک به بخش سلامت عنوان و تصریح کرد : وزارت بهداشت متولی سلامت است و جمعیت هلال احمر می‌تواند بازوی سلامت باشدو اگر بتوانیم پروژه‌های دیگری برای استان کرمان از جمله تأسیس بیمارستان تعریف کنیم اگر اعتبار آن تأمین شود می‌تواند به همین شکل بین‌بخشی انجام شود.
رییس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه این جمعیت یک نهاد مردمی است و سال‌ها در این زمینه ارائه خدمت کرده، می‌تواند در این امر به کمک وزارت بهداشت و مردم بیایید، گفت: وزارت بهداشت مایل است از تصدی‌گری مستقیم جدا شود و خدمات درمانی را به سایر بخش‌ها واگذار و خودش تنها نظارت کند.
ضیایی با اعلام اینکه در حاضر کلینیک تخصصی دندانپزشکی استان کرمان یک مدل منحصربه فرد در کشور است، افزود: یک مدل توانبخشی بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و هلال احمر نیز تعریف می‌شود که به همین شکل اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه خدمت‌‌ها را مردم در این کلینیک می‌توانند دریافت کنند،خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان کرمان پیشرو در خدمات دندانپزشکی به شکل دولتی است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه برای ساخت بیمارستان و با توجه کمبود تخت بیمارستانی در استان کرمان آیا سازمان هلال احمر این آمادگی را دارد در استانبیمارستان احداث کند، گفت: به طور کلی هلال احمر آمادگی حضور در بخش درمان را دارد و کشور به طوری جدی در 10 سال آینده نیاز به تخت‌های بیمارستانی بیشتری دارد و در صورت تامین منابع، این آمادگی را داریم که به صورت بین‌بخشی برای ساخت بیمارستان در استان کرمان مشارکت لازم را انجام دهیم.

استاندار کرمان نیز با بیان اینکه اکنون استان کرمان در آمادگی کامل برای بحران و حوادث به سر می برد، گفت: جمعیت هلال احمر، یک سازمان کمک رسان و امدادی است.

علیرضا رزم‌حسینی افزود: یکی از مواردی که استان کرمان به جد دنبال آن است بحث کمبود تخت بیمارستانی در استان است که براساس برآورد دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان حداقل دو هزار تخت بیمارستانی در استان کرمان کمبود داریم.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در سفر دکتر ضیایی توافقنامه‌ای را در زمینه ساخت بیمارستان با سازمان جمعیت هلال احمر کشور منعقد کنیم تا بتوانیم بیمارستانی مدرن و در شأن سازمان هلال احمر در استان کرمان راه‌اندازی کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: افتتاح ، کلینیک ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.