افزایش فروش تسلیحات آمریکایی در سال ۲۰۱۴

اداره تحقیقات کنگره آمریکا اعلام کرد فروش تسلیحاتی این کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی، افزایش ۳۵ درصدی داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اداره تحقیقات کنگره آمریکا در گزارش سالانه خود فاش کرد فروش تسلیحاتی این کشور در سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است. 

درآمد شرکت‌های تسلیحاتی آمریکا در سال ۲۰۱۴ به ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده، که ۹ و نیم میلیارد دلار بیش از سال ۲۰۱۳ بوده است. 

عربستان سعودی، قطر و کره جنوبی جزء بزرگ‌ترین خریداران تسلیحات آمریکا هستند. 

این کشور‌ها با انعقاد چند توافقنامه چندین میلیارد دلاری برای خرید تسلیحات با آمریکا، این کشور را به بزرگ‌ترین تامین کننده تسلیحات در جهان تبدیل کردند؛ کشوری که بیش از ۵۰ درصد بازار تسلیحات جهان را تحت کنترل دارد. 

به دلیل تنش‌ها با کره شمالی، کشور همسایه آن، کره جنوبی سال گذشته بزرگ‌ترین خریدار تسلیحاتی جهان با قراردادهایی به ارزش بالغ بر هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار شد که بیش از هفت میلیارد دلار از قراردادهای تسلیحاتی خود را با آمریکا منعقد کرد. 

قراردادهای خرید بالگردهای باری و هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین پیشرفته و تسلیحات دیگر از جمله توافق نامه‌های کره جنوبی با آمریکا بوده است. 

گزارش اداره تحقیقات کنگره آمریکا همچنین فاش کرد فروش جهانی تسلیحات از سال ۲۰۱۳ تنها یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار افزایش داشته که دلیل اصلی رکود در بازار بین المللی آن را باید در وضع نابسامان اقتصاد جهانی جستجو کرد.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار