اصفهان؛

تجهیزات و سامانه شهری بروز نیست

شهرداراصفهان گفت: مدیریت بحران بدون سیستم اطلاعات جغرافیایی،منجربه بحران مدیریت خواهدشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان مهدی جمالی‌نژاد در همایش مدیریت بحران با استفاده از اطلاعات مکانی و فناوری نوین اظهار کرد: باید برای رفع برخی از چالش‌های فعلی اصفهان اقدامات اساسی با بهره‌گیری از رویکرد نوین مدیریت شهری انجام داد.

وی مهم‌ترین معضل کشور در مسئله بحران را عدم یکپارچگی بین مدیریت شهری عنوان کرد و ادامه داد: هیچ یک از سازمان‌ها و نهادها مسئولیت جامع و هماهنگی را در مدیریت بحران کشور ندارند که این موضوع از تحقق مدیریت یکپارچه بحران جلوگیری می‌کند.

شهردار اصفهان با اشاره به عدم هماهنگی سازمان‌های خدماتی و امدادی در زمان بحران بیان کرد: تجهیزات و امکانات مدیریت بحران شهر به‌روز نیست و هر چه سریع‌تر باید تمامی دستگاه‌ها و محلات شهر به امکانات مورد نیاز تجهیز شوند.

وی افزود: عدم ثبت اطلاعات دقیق و آمار مربوطه به بحران‌های گذشته و نداشتن تجزیه و تحلیل‌های علمی مستمر درباره آنها مشکلاتی را برای شهر ایجاد می‌کند.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: وقتی اصفهان به عنوان نخستین شهر خلاق کشور انتخاب می‌شود، باید از لحاظ مدیریت بحران نیز زبانزد باشد.

وی اضافه کرد: اصفهان شهر طیب و اسلامی است، از این رو برگزاری این گونه نشست‌ها در حوزه مدیریت بحران به پویایی کشور کمک می‌کند.

شهردار اصفهان عنوان کرد: تعیین نقاط آسیب‌پذیر، شناسایی محل‌های پرخطر و ظرفیت‌های موجود در شهر می‌تواند در مسئله مدیریت بهینه توسعه و امدادرسانی کمک کار دستگاه‌های خدماتی و امدادی باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت بحران تا حدودی با استفاده از GIS امکان‌پذیر است،گفت: مدیریت منطقی بحران بدون سیستم اطلاعات جغرافیایی منجر به بحران مدیریت خواهد شد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه مهم‌ترین زیرساخت‌های مدیریت بحران سیستم اطلاعات جغرافیایی است، تصریح کرد: موفقیت در کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیا در حوزه مدیریت بحران مستلزم مدیریت هوشمند و دانش‌محور، اطلاعات و آمار جامع بارگذاری در سیستم اطلاعات جغرافیایی، نیازسنجی بنیادی و زیربنایی، تخصیص اعتبار و بودجه و عزم ملی و استان است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان نیز در ادامه این همایش اظهار کرد: با افزایش جمعیت دنیا و گسترش شهرنشینی در حال حاضر شیوه‌های نوینی در مدیریت شهری به وجود آمده که بدون بهره‌گیری از آن نمی‌توان به خوبی مدیریت کرد.

وحید حیدریان ادامه داد: اطلاعات و اسناد اصفهان از سال 1300 تا 1392 در اختیار ما وجود دارد و از همین رو می‌توانیم از این ظرفیت برای برنامه‌ریزی شهری استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر مدیریت نوین باید در تک تک سازمان‌های ما نهادینه شود چرا که در مواقع بحران این موضوع می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.