اصفهان

شهرداری توسعه دیپلماسی ورزشی را پیگیری می‌کند

شهردار اصفهان گفت: باید حرکت‌های نو و تازه‌ای در ورزش اصفهان شکل بگیرد و مردم شهر رویدادهای نو و جدید را در عرصه ورزش شاهد باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از اصفهان ، مهدی جمالی‌نژاد در دیدار با شاهرخ شهنازی دبیر کمیته ملی المپیک با اشاره به ضرورت توجه به دیپلماسی شهری اظهار کرد: برگزاری مسابقات ورزشی بین‌المللی در اصفهان زمینه‌ساز ایجاد دیپلماسی ورزشی اصفهان است.

وی ادامه داد: شهر اصفهان دارای شهرهای خواهرخوانده بسیاری است و این شهرها ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های مختلف از جمله مباحث ورزشی هستند از همین رو اصفهان به دنبال میزبانی مسابقات ورزشی مختلف میان این شهرها است.

شهردار اصفهان تأکید کرد: خواهرخوانده‌های اصفهان شهرهای مطرح دنیا هستند و هر کدام ظرفیت‌های مختلفی دارند از همین رو باید از این پتانسیل‌ها استفاده کرد و آن را در راستای جهانی کردن اصفهان به کار گرفت.

وی افزود: اصفهان می‌تواند میزبان لیگ‌های چندجانبه در رشته‌های مختلف ورزشی بین شهرهای خواهرخوانده باشد و از این طریق دیپلماسی ورزشی شهر را توسعه دهد.

جمالی نژاد عنوان کرد: اصفهان عضو بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی بوده و در سال آینده نیز پایتخت گردشگری جهان اسلام است از همین رو از این ظرفیت نیز می‌توان برای ارتقا دیپلماسی ورزشی استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ظرفیت‌های مختلف ورزش اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان همواره در سطح ورزش کشور حرف اول را می‌زده و در رشته‌های مختلف ورزشی زبانزد بوده است؛ مردم اصفهان علاقه خاصی به ورزش دارند و از همین رو توجه ویژه‌ای نسبت به این موضوع صورت می‌گیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سازمان ورزشی شهرداری، یک سازمان نوپا در شهرداری اصفهان است، بیان داشت: باید حرکت‌های نو و تازه‌ای در ورزش اصفهان شکل بگیرد و مردم شهر رویدادهای نو و جدید را در عرصه ورزش شاهد باشند.

وی افزود: جوانان باید یک شهر شاد داشته باشند که به راحتی در آن انرژی خود را خالی کنند؛ برای ایجاد یک شهر شاداب همیشه فعالیت‌های بزرگ نیاز نیست بلکه در بسیاری اوقات با برخی کارهای نرم‌افزاری می‌توان یک شهر شاد را ایجاد کرد.

شهردار اصفهان تأکید کرد: باید ورزش از سالن‌های ورزشی و ورزشگاه‌های اختصاصی به زمین‌های ورزشی روباز و پارک‌ها بیاید تا شادابی و تحرک در شهر موج بزند.

انتهای پیام/پ



برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان 
اينجا را کليک کنيد.

برچسب ها: شهردار ، حرکت ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.