توسعه میدان نفتی اسفند برای تامین خوراک ان‌جی‌ال

رئیس منطقه عملیات نفت و گاز سیری، از توسعه میدان نفتی اسفند ایلام برای جبران خوراک NGL سیری خبر داد.

رضا فرود حقیقی رئیس منطقه عملیات نفت و گاز سیری، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در منطقه سیری اکثر محصولات  در بخش نفت و گاز تولید  می شود به طوری که در این بخش گاز همراه نفت در کارخانه NGLسیری مورد استفاده قرار گرفته، همچنین تولید نفت که بخشی از آن به صورت فرآورش نفت و گاز است برای ذخیره سازی و صادرات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس منطقه عملیات نفت و گاز سیری، با اشاره به برنامه های پیش روی این منطقه گفت: مهمترین برنامه ما توسعه چاه گازی لایه میدان اسفند ایلام است که برای جبران NGLسیری مورداستفاده قرار خواهد گرفت همچنین توسعه میدان سیوند است که با نصب یک سکو در این میدان و نیز تعمیر چاه هایی که به شکلی مسدود یا نیازمند تعمیرات و حفاری هستند در دستور کار قرار گرفته است.

حقیقی با اشاره به اینکه هم اکنون در این منطقه هزار و صد نفر مشغول به فعالیت هستند افزود: سرباز بدون اسلحه در جنگ هیچ وقت موفق نمیشود بنابراین صنعت نفت نیازمند تامین مالی وقطعات و تجهیزات برای توسعه پروژه های کلیدی است که برای رسیدن به اهداف مورد نظر بایدبه ان توجه داشت نداشتن بودجه و نبود امکانات در اینده این صنعت را با مشکل زیادی روبه رو میکند و باید تدابیر ویژه ای روی آن لحاظ شود.

رئیس منطقه عملیات نفت و گاز سیری، گفت: از نظر مجوعه بهره برداری در این منطقه سه مجموعه را در دست اجرا داریم در بخش مجموعه نصر دارای 7 سکوی فرعی و یک سکوی اقماری است که در این سکو چاه های تولید نفت، تزریق آب و تجهیزات و جود دارد همچنین در میدان اسفند سکوی ایلام سه سکوی اقماری در جنوب جزیره و میدان مبارک قرار دارد که این میدان جز میادین مشترک است.

میدان نفتی اسفندازمیدان‌های نفتی ایران است، که در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی جزیره سیری، و درخلیج فارس واقع شده است. این میدان دراستان هرمزگان مستقر می‌باشد و در سال ۱۹۶۹ کشف و در ۱۹۷۰ به بهره‌برداری رسید. میدان نفتی اسفند هم‌اکنون از ۵ سکوی فراساحلی یا دریایی، متشکل از ۳ سکوی چاه، یک سکوی بهره‌برداری و یک سکوی مشعل تشکیل می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار