در نقد عملكرد رسانه جانب انصاف را رعایت كنیم

روابط عمومی رسانه ملی با ارائه توضیحاتی به اظهارات اخیر نوبخت در خصوص صدا و سیما پاسخ داد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی اظهارات اخیرسخنگوی محترم دولت در خصوص صداوسیما و طرح  برخی نسبت های نادرست به رسانه ملی،  روابط عمومی صداوسیما ، بیان توضیحاتی در این خصوص را ضروری می داند؛

 1-  بنا به قوانین و ضوابط رسانه در دعوت از رجل سیاسی و مذهبی، هماهنگی  و انجام امور اداری دعوت از سوی مدیران سازمان است و تهیه كنندگان و مجریان برنامه نیز با هماهنگی با مدیران اقدام می كنند، اما دعوت از جناب آقای دكتر ظریف در برنامه نود خارج از این قاعده متعارف صورت گرفته است.
2- متاسفانه با وجود تاكیدات مكرر در این خصوص عده‌ای تلاش می‌كنند با بهره برداری های سیاسی از این موضوع، تلاش‌های رسانه‌ملی را نادیده گرفته و زحمات شبانه روزی همكاران خدوم این رسانه را در انجام رسالت حرفه ای و سازمانی خود خدشه دار كنند. جای بسی تامل و تعجب است كه سخنگوی محترم دولت با وجود اذعان به تلاش های صداوسیما در پوشش فعالیت‌های دولت در مقاطع مختلف ، صفت نامفهوم اپوزیسیون را به صداوسیما نسبت می دهد و آن را به یك رسانه جناحی تشبیه می كند. باید پرسید آیا رشد كمی و كیفی تولیدات رسانه ملی در خصوص پوشش فعالیت‌های دولت در بخش‌های مختلف و  با هدف كمك به دولت  و ایجاد امید ونشاط در جامعه بیانگر عملكرد جناحی است؟ آیا رشد سه برابری برنامه های رسانه ملی در هفته دولت نسبت به سال‌های گذشته و ایجاد امكان برای همه وزرای محترم برای ارائه گزارش از عملكرد حوزه وزارتی خود نشان دهنده برخورد اپوزیسیون گونه صداوسیماست؟

 3- جناب آقای نوبخت نیك می دانند همه این اقدامات در شرایطی انجام می گیرد كه رسانه ملی با چالش‌های جدی در تامین منابع مالی خود روبروست و این مشكلات تاكنون زیان های جبران ناپذیری را به پیكره رسانه وارد كرده است. انتظار اینست اگر رسانه ملی را از خود می دانیم در نقد عملكرد آن نیز همانند مجموعه های مرتبط با خود، جانب انصاف را رعایت كنیم.

 در پایان براین نكته تاكید می شود این اظهار نظر ها و حاشیه سازی ها لحظه ای  رسانه ملی را در انجام وظیفه ذاتی خود نسبت به نظام ، دولت و سایر دستگاه های كشور دچار تردید نخواهد كرد و بر این باوریم كه مردم شریف ایران با درك درست از واقعیت‌ها همانند گذشته رسانه ملی را در انجام وظایف حرفه‌ای خود همراهی خواهند كرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار