تمدید فراخوان جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» تا بهمن ماه

دبیر اجرایی جشنواره گفت: برای طرح‌هایی که مورد تایید سازمان اوقاف باشند تا سقف 50 میلیون تومان بودجه حمایتی درنظر گرفته شده تا کیفیت آثار ارسالی بالاتر برود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل؛ سهیل مقیمی، دبیر اجرایی چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری «وقف، چشمه همیشه جاری» صبح امروز ششم دی در نشست خبری این جشنواره اظهار داشت: جشنواره امسال از حالت تک بعدی فیلم کوتاه خارج شده و آثار ارسالی می توانند در قالب فیلم بلند، فیلم کوتاه، نماهنگ، تیزر و کلیپ نیز باشند.
وی با اشاره به اینکه جشنواره وقف چشمه همیشه جاری با هدف آشنا کردن عموم جامعه با مسائل مربوط به عمل صالح وقف برگزار می شود، افزود: اضافه شدن آیتم صوتی یا پادکست به قالب ارسال آثار از دیگر تغییرات جشنواره امسال است.
مقیمی با بیان اینکه تاکنون بیش از 200 اثر به جشنواره وقف چشمه همیشه جاری ارسال شده، گفت: مهلت شرکت در جشنواره تا 15 آذر اعلام شده بود که بنا بر استقبال هنرمندان و فیلمسازان فراخوان تا چهارم بهمن تمدید شد.
وی تصریح کرد: هیئت داوران جشنواره وقف چشمه همیشه جاری آثار رسیده به دبیرخانه را از دو منظر هنری و موضوعی بررسی می کنند که داوری بخش تکنیکی کار بر عهده آقایان بابک محمدی، مهران سپهران و حاج مشهدی است و داوری موضوعی کار را کارشناسان سازمان اوقاف و امور خیریه برعهده دارند.
دبیر اجرایی جشنواره وقف چشمه همیشه جاری افزود: برای طرح هایی که مورد تایید سازمان اوقاف و امور خیریه باشند تا سقف 50 میلیون تومان بودجه حمایتی درنظر گرفته شده تا کیفیت آثار ارسالی بالاتر برود.
مقیمی از تخصیص اعتبار 60 میلیون تومانی برای مجموع جوایز جشنواره وقف چشمه همیشه جاری خبرداد و گفت: جایگاه اجتماعی وقف در نظر شهروندان، وقف جمعی، وقف انفاق بی منت، وقف ماندگارترین عمل صالح، جایگاه وقف در عرصه سلامت و درمان، وقف و محیط زیست، نقش وقف در ارتقاء فرهنگ و دین و معرفی واقفین خیراندیش از جمله موضوعات این جشنواره است.

وقف ماندگارترین پشتوانه غیردولتی برای حمایت از محیط زیست است

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مطهری، جانشین معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف تهران با بیان اینکه در بسیاری از اوقات وقف با سایر امور خیریه و صدقه از جانب هنرمندان و عموم مردم یکسان تلقی می شود، گفت: یکی از تفاوت های بارز وقف با سایر امور خیریه در جاری و ساری بودن آن است که محدود به زمان موقتی نیست.
وی ادامه داد: در وقف اصل مال حبس و نگهداری می شود تا از منافع آن نیات واقف اجرا شود و اصل مال و خیر آن تا ابد باقی می ماند. 
حجت الاسلام و المسلمین مطهری با اشاره به بیانانت اخیر مقام معظم رهبری در موضوع وقف تصریح کرد: رهبر انقلاب خواستار گسترش و ترویج وقف در جامعه از طریق ابزارهای نوین شدند که فیلم و تیزر، رسانه ها و سایت ها از آن جمله اند.
وی افزود: سوق دادن نیات واقفین و خیرین به عرصه های نوین وقف در جامعه از دیگر مطالبات رهبری است و می توان در این زمینه به وقف در حوزه های محیط زیست، انرژی هسته ای و غیره اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه حمایت از موضوعاتی مانند محیط زیست نیاز به پشتوانه غیردولتی دارد، گفت: وقف ماندگارترین پشتوانه مردمی و غیردولتی برای انجام چنین اموری است.
کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره وقف چشمه همیشه جاری روز 29 بهمن برگزار خواهد شد و مقرر شده تا در یک روز خاص آثار برگزیده در مجتمع فرهنگی بصیرت شرق تهران به صورت عمومی اکران شوند.






برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار