سوزاندن زباله‌های تهران آلودگی هوا را تشدید می‌کند

نماینده مردم ساوه در مجلس در تذکری از رئیس جمهور و سازمان محیط زیست درخواست کرد تا از پروسه آلایندگی شدید و سوزاندن بخشی از زباله‌های تهران که آلایندگی را تشدید می‌کند جلوگیری به عمل آید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهلا میرگلوبیات در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: با توجه به شدت آلودگی هوای تهران و بیماری‌ها و مرگ و میر ایجاد شده به صورت حاد ومزمن باید متذکر شوم که قسمتی از زباله‌های تهران، در منطقه رباط کریم و پرند اطراف اتوبان ساوه – تهران هر روز با تاریک شدن هوا به صورت غیر بهداشتی در مدت زمان طولانی سوزانده می‌شود که لایه سنگینی از آلایندگی‌های سمی و بسیار خطرناک را به مدت طولانی در منطقه تشکیل داده که با وزش باد به تهران و شهرهای اطراف منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از کمترین کارهایی که از سازمان سیاست زده محیط زیست در طی این دو سال میتوانست انجام دهد جلوگیری از پروسه آلایندگی شدید و کاملا واضح بوده است.

نماینده مردم ساوه در مجلس همچنین اظهارکرد:‌ در شرایط اقتصادی کشور لازم است بازنگری اساسی در مدیریت منابع مالی موجود انجام شود؛ به عنوان مثال تغییراتی در ردیف بودجه و اعتبارات دهیاری‌ها باید صورت گیرد و جلوی ساخت و سازهای بلااستفاده گرفته شود، در حالی که تعدادی از روستاها از داشتن شبکه آب شرب بهداشتی محروم هستند.

میرگلو بیات همچنین در تذکری به رئیس جمهور خواستار برقراری همترازی حقوق و مزایای بازنشستگان و لحاظ نمودن اعتبار در لایحه بودجه سال 95 شد.

وی همچنین رسیدگی به وضعیت حوزه زنان ، قانون امنیت زنان و کودکان بیمه زنان خانه دار، اجرایی شدن قانون کامل 9 ماه مرخصی زایمان بخصوص برای شاغلین تحت پوشش تامین اجتماعی را از مسئولان درخواست کرد.
منبع: ایسنا
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.