دستور روحانی: حق بیمه مردم فقط باید صرف درمان شود

وزیر بهداشت گفت: انتظار داریم که با تامین اجتماعی برای پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها مشکلی نداشته باشیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا با کاهش قیمت نفت ادامه طرح تحول سلامت با مشکل مواجه خواهد شد یا خیر، اظهار کرد: این گونه نیست که با کاهش قیمت نفت هیچ تحولی ایجاد نشود. یک بخش از وظیفه ما مغفول است و با کمک ها بیمه ها می توانیم صرفه جویی های جدی داشته باشیم و هزینه ها را از طریق حذف برخی هم پوشانی ها در ارائه خدمات توسط بیمه ها از بین ببریم که بدین منظور ستاد مشترکی بین وزارت خانه های بهداشت و رفاه برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده است.
 
وی در پاسخ به این پرسش که بالاخره تجمیع بیمه ها چه  می شود، گفت: تا اینجا که قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد. متاسفانه پنج سال از ابلاغ قانون برنامه پنجم توسعه گذشته است و اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده است. هفته گذشته نیز رئیس جمهور طی جلسه ای دستور داده اند که سازمان تامین اجتماعی اجازه ندارد حق بیمه دریافتی از سوی مردم را در هیچ بخش دیگری به جز درمان همچون بازنشستگی، مستمری و... هزینه کند حتی در خصوص ساخت بیمارستان چرا که تبدیل به سرمایه برای این سازمان می شود. در مورد بیمه سلامت نیز کارگروهی مشخص شده است که امیدواریم تصمیماتی گرفته شود که در کوتاه مدت مشکلات موجود برطرف و در بلند مدت نیز با اجرای برنامه ششم توسعه شاهد اجرای کامل این قانون باشیم.
 
هاشمی ادامه داد: مطمنا با اجرای این طرح انتظار داریم که با تامین اجتماعی برای پرداخت مطالبات بیمارستان ها مشکلی نداشته باشیم. اعتبارات حق بیمه ها متناسب با هزینه هاست و اگر در این حوزه صرف شود پنجاه درصد مشکلات ما حل می شود و پنجاه درصد باقی مانده نیز بر عهده بیمه سلامت ایرانیان است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار