هفته سيزدهم ليگ برتر واليبال

كهكشانى ها بالاخره صدرنشين شدند/ ثامن پايان بخش بحران اروميه

رقابت هاى ليگ برتر واليبال در حالى در چارچوب هفته سيزدهم پيگيرى شد كه تيم بانك سرمايه با شكست پيكان موفق شد جاى اين تيم را در صدر جدول بگيرد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سيزدهمين هفته از رقابت هاى ليگ برتر واليبال مردان ايران، گراميداشت ٢٠٠ شهيد واليباليست، عصر امروز با برگزارى ٦ ديدار در شهرهاى تهران، ورامين، تبريز، اردكان، گنبد و اروميه پيگيرى شد. 
حساس ترين ديدار اين هفته از مسابقات بين دو تيم بانك سرمايه و پيكان تهران در خانه واليبال برگزار شد. ديدارى كه تعيين كننده صدرنشين مسابقات بود و البته خالى از حاشيه هم نبود. 
دو تيم تهرانى بالاى جدول در حالى به مصاف هم رفتند كه پيكان به دليل شكست در ديدار رفت دو تيم از انگيزه بيشترى براى پيروزى در اين مسابقه برخوردار بود. آن ها در تلاش بودند ضمن كسب پيروزى و جبران شكست دور رفت، بتوانند صدر جدول را هم از آن خود كنند. با اين حال ست نخست اين مسابقه با برترى ٢٥ بر ٢٠ شاگردان مصطفى كارخانه در تيم بانك سرمايه همراه شد. تيمى كه علاقه مند بود با اين پيروزى حساس براى نخستين بار در طول اين فصل صدرنشين شود. در ست دوم اين ديدار پيكانى ها نمايش كم اشتباه ترى داشتند و توانستند ٢٥ بر ٢٢ حريف خود را شكست دهند. پايان ست دوم اين ديدار با حاشيه هايى همراه بود و درگيرى هايى بين بازيكنان دو تيم ايجاد شد. همين درگيرى ها منجر شد كه ست سوم از همان ابتدا مهيج تر دنبال شود. دو تيم پاياپاى پيش مى رفتند. هرچند اعتراضات به نحوه قضاوت از سوى هر دو تيم در اين ست هم مانند دو ست قبل وجود داشت.در ميانه هاى ست سوم بانك سرمايه از حريف خود پيش افتاد و در امتياز ١٦ بر ١٣ راهى وقت استراحت فنى شد. پيمان اكبرى براى تغيير در روند كارى تيمش دست به يك تعويض زد و فرهاد سال افزون را به جاى ورميليو به ميدان فرستاد. تعويضى كه چندان مفيد فايده نبود و برترى همچنان با ياران كارخانه بود. اين ست در پايان با حساب ٢٥ بر ٢١ به سود بانك سرمايه تمام شد.
در ست چهارم هم باز برترى نسبى با تيم بانك سرمايه بود. عدم حضور امير غفور به دليل مصدوميت و همچنين غيبت نيكولاى نيكولوف تيم پيكان را دچار مشكل كرده بود. در حالى كه تا امتياز ١٢ دو تيم پاياپاى پيش مى رفتند اما در ادامه شاگردان كارخانه توانستند برترى خود را بر حريف ديكته كرده و اختلاف پوئن خود با پيكان را افزايش دهند و در پايان با نتيجه ٢٥ بر ١٨ برنده اين ست و در مجموع با نتيجه ٣ بر يك پيروز اين جدال حساس شوند.
در ديگر بازى اين هفته از رقابت ها در سالن خالى از تماشاگر گنبد، تيم واليبال سايپا به مصاف بازرگانى جواهرى اين شهر رفت و در پايان با نتيجه ٣ بر ٢ مقابل حريف خود شكست خورد. جواهرى پس از چند هفته شكست بالاخره به پيروزى رسيد.
تيم بحران زده گوهر كوير زاهدان هم در ادامه ناكامى هاى خود اين بار با نتيجه ٣ بر صفر در ديدارى خارج از خانه مغلوب شهردارى تبريز شد و در قعر جدول ماندگار شد.
تيم شهردارى اروميه هم پس از دو هفته شكست پياپى در تهران، اين بار موفق شد هفته سيزدهم را با يك پيروزى شيرين مقابل ثامن الحجج خراسان پيگيرى كند. اروميه اى هر در اين ديدار خانگى با نتيجه ٣ بر صفر در حضور تماشاگران خود مقابل حريف به پيروزى دست پيدا كردند. شاگردان سيدعباسى با وجود اين برترى در رده سوم جدول باقى ماندند.
آلومينيوم المهدى بندرعباس هم در ادامه سريال شكست هاى خود اين بار مقابل آرمان ورزشى اردكان شكست خورد تا كماكان در رده يازدهم جدول مسابقات باقى بماند. آرمان اردكان با اين نتيجه ١٦ امتيازى شد.
تيم واليبال كاله مازندران هم در خانه مقابل متين صالحين ورامين با نتيجه ٣ بر يك شكست خورد.
**نتايج كامل هفته سيزدهم ليگ برتر واليبال مردان: 
پيكان تهران يك - بانك سرمايه ٣ 
بازرگانى جواهرى گنبد ٢ - سايپا ٣
آرمان ورزشى اردكان ٣ - آلومينيوم المهدى بندرعباس صفر
شهردارى اروميه ٣ - ثامن الحجج خراسان صفر 
كاله مازندران يك - متين صالحين ورامين ٣
شهردارى تبريز ٣ - گوهر كوير زاهدان صفر

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار