تبریز؛

آلودگی هوای تبریز در صورت پایدار بودن هوا ادامه دارد

سرپرست اداره پایش اداره کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت:در صورت پایدار بودن هوا، آلودگی هوای کلان‌شهر تبریز همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شاهین رحیم اوغلی متوسط شاخص آلودگی هوای تبریز در چند روز اخیر حدود 120 الی 130 پی اس ای است که نشانگر وضعیت هشدار با آلودگی کم است.

وی افزود: همچنین اکنون شاخص آلودگی هوای تبریز 135 پی اس آی است و در طول چند روز گذشته تنها یک بار برای چند ساعت شاخص آلودگی هوای تبریز از مرز 150 پی اس آی عبور کرد.

رحیم اوغلی با اشاره به اینکه وضعیت هوا نسبت به دیروز تغییری نکرده است، اضافه کرد: با توجه به تداوم پایداری هوا و نبود بارش و باد، آلاینده‌ها در آسمان تبریز محبوس شده و وارونگی هوا اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می شود افرادی که در معرض خطر هستند، همچون کودکان، افراد سالمند و بیمار باید فعالیت بدنی کمتری در هوای آزاد داشته باشند.

گفتنی است: میزان ذرات معلق هوا بین 100 تا 150 پی اس آی است که نشانگر وضعیت هشدار با آلودگی کم، 150 تا 200 وضعیت هشدار با آلودگی بالا، 200 تا 300 وضعیت اضطرار و 300 به بالا وضعیت بحرانی است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.