کرمان؛

رونمایی از سند سوادآموزی کرمان

از سند شتاب بخشی به روند سوادآموزی در استان کرمان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، این سند امروز در همایشی تحت عنوان ؛ کرمان سواد و توسعه ، معرفی و همزمان با آن یک میثاق نامه همکاری میان دستگاههای مرتبط با سواد آموزی در استان امضا شد.

معاون آموزش نهضت سواد آموزی کشور در این مراسم گفت :متاسفانه آمار بی سوادان در برخی مناطق کشور از جمله کرمان هنوز به صفر نرسیده است و حدود 3 درصد مردم این استان همچنان از نعمت سواد خواندن و نوشتن محروم هستند.

محمد مهدی زاده با اشاره به امضاء میثاق نامه ای که بر اساس آن مدیران اموزش و پرورش و فرمانداری ها موظفند بیسوادان را شناسایی و برای باسوادی انان اقدام کنند آنرا گامی مهم برای تکمیل نهضت ریشه کنی بیسوادی به فرمان امام راحل برشمرد.

در این همایش آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم با اشاره به این که امسال 1300 دانش آموز مقطع ابتدایی استان کرمان در مدرسه ثبت نام نکرده اند گفت :باید از والدین این دانش اموزان تحقیق شود که چرا فرزندان شان را برای کسب علم نفرستاده اند و به انها کمک کرد عوامل این معضل را برطرف کنند .

محمد محسن بیگی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز یکی از مشکلات اساسی ریشه کنی بیسوادی را شناسایی افراد بی سواد ذکر کرد و گفت :بیش از 70 درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل فرزندان افراد بیسواد هستند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: نهضت ، سوادآموزی ، سند ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.