رمزگشایی از سخنان رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران/1

هیچ قدرتی به زور بمب و موشک تغییر نمی‌کند + تصاویر

مقاومت ملی و ارتش سوریه خواستار باقی ماندن نظام این کشور است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 5  سال است که غرب به رهبری آمریکا تلاش می‌کند تا نظام سوریه را به هرشکل ممکن سرنگون کند که مقاومت مردمی و ارتش این کشور باعث شده تا نظام سوریه پا برجا باقی بماند.


در این میان، اسرائیل، ترکیه و عربستان یک کریدور مالی و تسلیحاتی را در جبهه شمالی و جنوبی ایجاد کردند تا به هر شکل ممکن نظام قانونی سوریه را ساقط کنند که بعد از گذشت 5 سال به موفقیت خاصی نائل نشدند.



**اسرائیل تلاش کرده با تمام قوا  در جبهه جنوبی به تروریست های داعش، جبهه النصره و احرار الشام سرویس دهی کند

برای مثال ارتش اسرائیل تلاش کرده با تمام قوا  در جبهه جنوبی به تروریست های داعش و جبهه النصره و احرار الشام سرویس دهی کند و حتی در صورت لزوم از طریق بمباران پشتیبانی هوایی لازم را انجام داده است.  


در جبهه شمالی نیز ترکیه با انتقال تجهیزات و نیروی انسانی از "غازیان تپ" به  "حلب" به دنبال شعله ورتر کردن جنگ سوریه بوده و بخش عمده ای از جنگ 5 سال اخیر سوریه به خاطر پشتیبانی های ترکیه از تروریست های داعش و ارتش آزاد می‌باشد.


"رئیس جمهور" کشورمان اخیرا درباره تلاش برخی کشورها برای مقابله با دموکراسی برخواسته از دل مردم گفت: نمی توان با بمب و موشک رهبر یک کشور را برکنار کرد.  


کمک‌ها و پشتیبانی چند ساله عربستان سعودی و با رهبری شخص "شاهزاده بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود" رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان در ایجاد و گسترش تروریسم در سطح منطقه غرب آسیا و خصوصا ایجاد و توسعه گروه تروریستی داعش، جبهه النصره، احرار الشام و .... نقش مهمی ایفا کرده و این نقش گسترده، امروز ویرانی های انبوهی را در سوریه رقم زده است.



**بازخوانی سخنان رئیس جمهور

 حجت الاسلام والمسلمین  "حسن روحانی" رئیس جمهور در بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که اخیرا در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت:  هرگز فکر نکنید که تروریسم برای کشوری مفید خواهد بود و مبادا فکر کنیم اگر با رهبر کشوری مخالفیم، می‌توانیم با بمب و موشک او را برکنار کنیم چرا که چنین عملی از اختیار حاکمان کلیه کشورها خارج است.

 باید بدانیم آینده کشورها به دست ملت هاست، به دست مردم آن کشور است و هیچ قدرت خارجی نمی تواند برای آینده حکومت یک ملتی تصمیم بگیرد.




هیچ رهبری به زور بمب و موشک تغییر نمی‌کند + تصاویر



هیچ رهبری به زور بمب و موشک تغییر نمی‌کند + تصاویر



وی بیان داشت: مگر می‌توان در یک کشور با تضعیف مرکز حاکمیت آن کشور، مدعی مبارزه با تروریسم بود؛ اگر می‌خواهیم به ندای رسول اکرم(ص) لبیک گوییم باید فریاد وحدت و پایان خشونت و معرفی اسلام رحمانی را طنین انداز کنیم و با اتحاد و نزدیک شدن به هم آینده‌ای روشن را برای دنیای اسلام و به نفع همه مسلمین جهان بسازیم.

روحانی با بیان اینکه در این شرایط حساس منطقه و دنیای اسلام، وظیفه سنگینی بر دوش داریم، گفت: بیش از دو سال پیش دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد اذعان داشت که آنچه در دنیای امروز ما را تهدید می‌کند، خشونت و افراطی‌گری است و اگر بخواهیم جهان رنگ آرامش ببیند، باید دست به دست هم دهیم و با تروریسم بجنگیم و این مسئله هرچند در ظاهر مورد تصویب کشورهای اسلامی و غیراسلامی قرار گرفت، اما در عمل اقدامی حاکی از حسن نیت کمتر دیده شد.


رئیس قوه مجریه با بیان اینکه 84 درصد ترور، خشونت و آدم‌کشی در دنیای اسلام به ویژه در آفریقا و در غرب آسیا در حال رخ دادن است، گفت: اگر ما مسلمانان در برابر خون مسلمانان مسئول نباشیم این قابل قبول نخواهد بود. چرا پول نفت مسلمانان برای خریداری موشک و تجهیزات به آمریکا داده می‌شود و مردم بیچاره سوریه از طریق همین تجهیزات کشته می‌شوند؟ آیا درست است که اموال مسلمانان را در اختیار داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی ضد اسلامی بگذاریم؟ این در حالی است که دین اسلام و پیامبر بزرگ آن مسلمانان را به برادری دعوت کرده و پیغمبر با این فرمان به میان مردم آمده است.



**تلاش ایالات متحده آمریکا به عنوان لیدر غرب این بوده که نظام سوریه به زور بمب و موشک سرنگون شود

تلاش ایالات متحده آمریکا به عنوان لیدر غرب این بوده که نظام سوریه به زور بمب و موشک سرنگون شود که پس از 5 سال این اتفاق نیفتاد و امروز در سوریه ارتش و نیروهای دفاع وطنی با امکاناتی که دارند تمام تلاش خود را برای مبارزه با تروریست‌ها انجام می‌دهند.


از سال 2011 تاکنون اکثر زیرساخت‌های حیاتی در سوریه ویران شده و نیروگاه‌های برق، تاسیسات زیرساختی مهندسی، سیستم آب آشامیدنی، خانه‌ها و ... خسارات انبوهی را متحمل شده‌اند.
 


** وضعیت اسفبار سوریه و نقش آمریکا و همپیمانانش در این پروسه

با اقدام عربستان در کمک به تروریست‌های تکفیری در سوریه، میلیون‌ها نفر خانه و کاشانه خود را ترک کردند و بیش از 200 هزار نفر کشته شده‌اند که در بخش بخش این اتفاقات پادشاهی عربستان و کشورهای منطقه همپیمان آمریکا  مقصر  هستند.


تلاش دیگر آمریکا و همپیمانانش به گفته رئیس جمهور استفاده از بمب و موشک به جای دموکراسی برخواسته از دل مردم است که تاکنون هیچ نتیجه ای در سوریه و عراق و یمن در برنداشت. ملت سوریه و یمن  در انتخاب سرنوشت و آینده خود تصمیم ساز خواهند بود  و این نکته ای است که از سوی حجت الاسلام والمسلمین " دکتر حسن روحانی" رئیس جمهور مطرح شده است.



گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/




                      برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار