اردبیل؛

افزایش 13 درصدی زایمان طبیعی در استان اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از افزایش 13 درصدی زایمان طبیعی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد پورفرضی افزود: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور درحال حاضر 10 هزار مورد زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی استان ثبت شده است که براین اساس زایمان طبیعی 13 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین به پرداخت 500 میلیارد ریال یارانه درمان در بیمارستان‌های دولتی استان اشاره کرد و افزود: در طرح تحول سلامت پرداختی‌ها از جیب مردم از 33 درصد به 5 درصد رسیده است و دولت در واقع با این اقدام توانسته بخش اعظمی از مشکلات درمانی و هزینه‌کرد مردم را کنترل کرده و بهبود بخشد.

پورفرضی گفت: در راستای اجرای طرح تحول سلامت کلینیک‌های ویژه تخصصی در مرکز و تمامی شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است و در این مراکز 64 پزشک متخصص مقیم به صورت 24 ساعته و 51 پزشک متخصص دیگر نیز به صورت پاره وقت در بین جذب سیستم درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان شده است.

وی از صرف هزینه 100 میلیارد ریال برای بحث ارتقای هتلینگ و اصلاح اتاق‌های بستری در تمامی بیمارستان‌های دولتی استان نیز خبر داد و افزود: هم‌سو با این فعالیت‌ها پنج تفاهمنامه با وزارت بهداشت و درمان در خصوص گسترش تخت‌های روانپزشکی بسته شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، زایمان ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.