اختصاص یارانه 150 تومانی برای صادرات هر کیلوگرم سیب زمینی

رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی گفت: وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته قرار شده به ازای هر کیلو صادرات سیب زمینی 150 تومان یارانه دهد.

محمد رحیم نیازی رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مدیریت فروش سیب زمینی اظهار داشت: فروش سیب زمینی تابع عرضه و تقاضا شرایط اقتصادی مردم و صادرات است به همین خاطر دولت باید مشوق‌های صادراتی را برای تنظیم بازار به صادر کنندگان دهد زیرا شرایط فعلی بسیار نگران کننده است که در صورت ادامه این روند کشاورزان دست از کشت خواهند کشید.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته قرار شده به ازای هر کیلو صادرات سیب زمینی 150 تومان یارانه دهد و گفتنی است که اجرای این مصوبه فرصت بسیار مناسبی است تا مازاد سیب زمینی تولید کنندگان صادر شود.

نیازی در ادامه گفت: در حال حاضر تولید کنندگان با مازاد تولید مواجه هستند اما با خرید تضمینی و صادراتی که انجام می‌شود مازاد محصول خارج شود تا دیگر شاهد امحا سیب زمینی در کشور نباشیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی بیان کرد: در واقع با قیمت‌های فعلی خرید سیب زمینی از تولید کنندگان تنها 50 درصد سرمایه گذاری عایدشان شده و نباید فراموش کرد که کشاورزان در سال جاری متحمل ضرر و زیان فراوانی شدند اما به نظر می‌رسد که اگر قیمت 700 الی 800 باشد هزینه تمام شده محصول جبران می‌شود.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار