کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

سودجویی دلالان جیب مردم را خالی می کند/ واردات شکر منتفی شد

با توجه به پیش بینی افزایش تولید شکر نسبت به سال گذشته دیگرنیازی به واردات نخواهیم داشت تا حضور دلالان از کشتارگاه تا بازار مصرف که منجر به افزایش قیمت گوشت شده است.

گزارش هفتگی////سودجویی دلالان جیب مردم را خالی می کند/ واردات شکر منتفی شدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منتفی شدن واردات شکر تا ردپای دلالان در افزایش قیمت گوشت از مهم ترین رویدادهای هفته گذشته کشاورزی است:

عضو شورای ملی زعفران گفت: با افزایش قیمت زعفران و ورود عده‌ای فرصت‌طلب در عرصه، شاهد عرضه انواع ناخالصی‌ها از جمله حنا با زعفران بوده‌ایم.


مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: با کشتار دام زنده و تولید و عرصه گوشت قرمز در بازار شاهد فاصله زیاد قیمت این محصول از دامداری تا بازار مصرف هستیم.


رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی گفت: وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته قرار شده به ازای هر کیلو صادرات سیب زمینی 150 تومان یارانه دهد.


عضوکمیسیون کشاورزی گفت:سالانه ارز قابل توجهی به واردات دانه‌های روغنی اختصاص می‌یابد لذا باید از حداکثر توان پتانسیل کشور برای کاهش واردات استفاده کرد.


مدیرعامل اتحادیه سراسری ماهیان گرم آبی گفت: صادرات ماهیان گرم آبی نسبت به سال گذشته حدود 5 الی 6 درصد کاهش داشته است.


رئیس انجمن تولید کنندگان قارچ گفت: باتوجه به مصرف بالای قارچ در روسیه این بازار می‌تواند بازار مطمئن و خوبی برای صادرات قارچ درکشورمان باشد.


دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: با توجه به افزایش هزینه های حمل و نقل و نبود یارانه صادراتی از سوی دولت صادرات تخم مرغ به روسیه برای صادر کنندگان صرفه اقتصادی ندارد.


مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: صنایع لبنی به بهانه عدم تقاضا از سوی مصرف‌کننده در بازار حاضر به افزایش قیمت‌ها نیستند.

معاون وزیر کشاورزی جهاد گفت: با توجه به پیش بینی افزایش تولید شکر نسبت به سالهای گذشته و متعادل بودن قیمت‌ها دیگر نیازی به واردات نخواهیم داشت.


عضو شورای ملی زعفران گفت: خریداران خارجی انتظار افزایش 40 الی 50 درصدی قیمت‌ها را ظرف 20 روز ندارند زیرا این امر منجر به از دست دادن مشتریان می شود.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار