شهرکرد؛

رشد 139 درصدی داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری

ثبت نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری، 139 درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه استانهای گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: ثبت نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس در استان چهارمحال و بختیاری، 139 درصد رشد داشت.

خدابخش مرادی گفت: در مهلت نام نویسی داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از 28 آذر تا 4 دی ماه جاری، 145 نفر در 4 حوزه انتخابیه این استان ثبت نام کردند.

مرادی افزود: این در حالی است که برای نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 61 نفر در این استان نام نویسی کرده بودند.

وی با بیان اینکه از تعداد 146 داوطلب نمایندگی مجلس دهم در چهارمحال و بختیاری، 137 نفر مرد و 9 نفر از قشر بانوان هستند، از رشد 200 درصدی ثبت نام داوطلبان زن در این استان خبر داد و گفت: برای انتخابات مجلس نهم 3 نفر از قشر بانوان در چهارمحال و بختیاری داوطلب شده بودند.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه داوطلبان نمایندگی مجلس دهم در این استان 10 درصد جوان تر از داوطلبان دوره نهم هستند، افزود: از مجموع 146 داوطلب، 56 نفر در بازه سنی 30 تا 40 سال، 55 نفر 41 تا 50 سال و 33 نفر 51 تا 60 سال قرار دارند.

مرادی اظهار داشت: همچنین 5 نفر از این تعداد دارای تحصیلات حوزوی، 12 نفر دارای مدرک لیسانس، 109 نفر فوق لیسانس و 20 نفر دارای مدرک دکترا هستند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 145 داوطلب ثبت نامی در چهارمحال و بختیاری برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 35 نفر از حوزه انتخابیه شهرستان های شهرکرد، سامان و بن، 41 نفر از حوزه انتخابیه شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار، 40 نفر از حوزه انتخابیه شهرستان لردگان و 29 نفر از حوزه انتخابیه شهرستان بروجن می باشند.

به گفته مرادی، هیأت های اجرایی و نظارت، بررسی صلاحیت داوطلبان را از روز شنبه گذشته 5 دی ماه به مدت 10 روز در مراکز حوزه انتخابیه در دستور کار خود قرار داده اند.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز جمعه 7 اسفندماه امسال همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

استان چهارمحال و بختیاری با ۹ شهرستان و بیش از ۸۹۵ هزار نفر جمعیت، دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و 4 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.