شهرکرد؛

تأیید صلاحیت ۶۵ داوطلب نمایندگی مجلس دهم در استان چهارمحال و بختیاری

صلاحیت 65 داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان چهارمحال و بختیاری تأیید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه استانهای گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان چهارمحال و بختیاری گفت: در مجموع 146 نفر برای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه این استان نام نویسی کرده بودند که از این تعداد یک نفر از سوی هیات های اجرایی رد صلاحیت شد و پرونده بررسی صلاحیت 145 داوطلب به هیأت نظارت رسید.

حجت الاسلام امیرقلی جعفری افزود:  از این 145 داوطلب، 26 نفر انصراف دادند، 65 نفر واجد صلاحیت قانونی برای ورود به انتخابات مجلس شناخته شدند، 39 نفر رد صلاحیت شدند و صلاحیت 16 داوطلب نیز احراز نشد.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان صلاحیت 12 داوطلب تایید شد، 12 داوطلب رد صلاحیت شدند و صلاحیت شش داوطلب احراز نشد.

جعفری افزود: در حوزه انتخابیه بروجن نیز صلاحیت 17 داوطلب تایید شد، 6 داوطلب رد صلاحیت شد و صلاحیت 3 داوطلب نیز احراز نشد.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه لردگان 17 داوطلب تایید صلاحیت شدند، اضافه کرد: در همین حوزه صلاحیت 4 داوطلب احراز نشد و 12 نفر نیز رد صلاحیت شدند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ نیز 19 داوطلب تایید صلاحیت شد، 9 داوطلب رد صلاحیت شدند و صلاحیت 3 داوطلب نیز احراز نشد.

جعفری، ملاک بررسی صلاحیت داوطلبان را احراز شرایط نمایندگی دانست و گفت: طبق قانون برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در تایید صلاحیت ها، اصل بر برائت نیست و باید مشخص شود که فرد داوطلب شرایط لازم برای نمایندگی را داراست.

وی با تأکید بر اینکه بررسی صلاحیت ها بر اساس قانون صورت گرفته است تصریح کرد: گرایش های سیاسی به هیچ عنوان در این بررسی دخیل نبوده است.

جعفری یادآور شد: داوطلبانی که واجد شرایط نمایندگی شناخته نشده یا صلاحیت آنها احراز نگردیده است، مطابق قانون می توانند اعتراض کنند.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز جمعه 7 اسفندماه امسال همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

استان چهارمحال و بختیاری با ۹ شهرستان و بیش از ۸۹۵ هزار نفر جمعیت، دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و 4 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که شامل یک نماینده از حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان، یک نماینده از حوزه انتخابیه بروجن، یک نماینده از حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار، و یک نماینده از حوزه انتخابیه لردگان می باشد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.