فیلم‌سازان ناراضی، در هر جشنواره وجود دارند

معین کریم‌الدینی، عضو هیئت انتخاب جشنواره سینما حقیقت، در مورد جشنواره برگزار شده توضیح می‌دهد.

معین کریم‌الدینی یکی از اعضای هیئت انتخاب در نهمین دوره جشنواره «حقیقت» در مورد فضای کلی حاکم بر این دوره از لحاظ کمی و کیفی، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در مورد کیفیت فیلم‌های حاضر در این دوره فعلا نظر نمی‌دهم و باید مدتی از جشنواره «حقیقت» بگذرد تا بعد در مورد آن‌ها صحبت شود؛ اما این جشنواره در یکی دو سال اخیر در بخش بین‌المللی پیشرفت خوبی داشته است و میهمان‌های مهمی در این جشنواره حضور داشتند. در واقع جشنواره حقیقت کم‌کم جای خود را در میان جشنواره‌های بین‌المللی پیدا کرده است.

کارگردان مستند «آتلان» در مورد انتقاد بعضی از فیلم‌سازان مستند به جشنواره نهم گفت: هر چقدر که یک جشنواره، با کیفیت مطلوب و عالی برگزار شود و اغلب استانداردها را هم رعایت کند، باز هم از نگاه برخی از فیلم‌سازان مورد نقد قرار می‌‌گیرد. اما فیلم‌سازان این موضوع را بدانند که برای برگزاری یک جشنواره باید تمام جوانب را سنجید. کافیست دوستان فیلم‌ساز خود را جای هیئت داوران یا دبیر و حتی رئیس جشنواره قرار دهند تا سختی کار را درک کنند.

وی در مورد کیفیت پخش نامطلوب فیلم‌ها در سینما فلسطین و سپیده نیز گفت: این نقد به جشنواره وارد است. این کیفیت نامطلوب برای من و فیلم‌هایم در دوره‌های قبل نیز اتفاق افتاده است؛ اما باید توجه داشته باشیم که دبیر جشنواره نمی‌تواند به تمام جوانب برگزاری یک مراسم مثل اسکان میهمان‌های بین‌المللی، برگزاری در مرکز شهر و ... فکر کند. باید کمی نگاه خود را به این مسائل تغییر دهیم.

کریم‌الدینی همچنین در مورد انتقادهای وارد شده به مرکز سینمای مستند و تجربی در خصوص برگزاری جشنواره توسط این مرکز و به نوعی امکان اعمال نفوذ آن‌ها، گفت:این انتقاد را نمی‌پذیرم؛ چرا که خیلی از فیلم‌های تولیدی این مرکز در همان ابتدا رد شد. اما باید گفت این جشنواره را چه ارگان یا بخش دیگری برگزار کند؟! من نماینده مرکز سینمای مستند و تجربی نیستم؛ اما این نقدها غیر منصفانه است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.