در افتتاحیه ششمین جشنواره فیلم مردمی؛

طالب‌زاده: موضوع اسلام بحث مهم جهان است/ رسالت رسانه و عمار معرفی انقلاب اسلامی است

دبیر جشنواره عمار از اهمیت حضور اسلام در تمام جهان گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره فیلم مردمی عمار با حضور نادر طالب‌زاده دبیر جشنواره عمار، وحید جلیلی رئیس شورای سیاست‌گذاری، خانواده معظم شهدای مسلمان (شیعه و سنی و مسیحی) و خانواده شهدای مدافع حرم از تمام کشورها برگزار ‌شد.

بنا به این گزارش پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی، مجری برنامه پس از تبریک ولادت پیامبر اکرم و امام جعفر صادق(ع) و فرا رسیدن حماسه نهم دی از نادر طالب‌زاده دعوت به سخنرانی کرد.

** عمار خلأ ویترین رسانه ایران را پر کرد
 نادر طالب با ابراز خرسندی از حضور در  افتتاحیه جشنواره عمار سال 94 گفت: جشنواره عمار ویترین رسانه ایران پر کرد و به فهم تصویر ارتقاء داد. فرهنگ فیلم دیدن را به تمام کشور و تمام روستاها و شهرها گسترش داد و با نام زیبا و با همراهی یاوران و حامیان حقیقت این جشنواره را برگزار کرد.

وی گفت: جشنواره عمار با فیلم‌سازی در حوزه مستند 6 سال است که در ایران برگزار می‌شود.

طالب‌زاده با اشاره به سوژه‌های مهم جشنواره فیلم عمار بیان کرد: این که سینمای ایران گیشه ندارد به خاطر این است که موضوعاتی که باید به اسلام پرداخته شود، گم شده است. کسانی بوده‌اند که با فیلم و انیمیشن کوتاه شروع کرده‌اند و با ساخت انیمیشن بلند گیشه را شکستند.

دبیر جشنواره ضمن اشاره به آموزش فیلم‌سازی گفت: این موضوع بحث جدی در جشنواره عمار است و در رأس جشنواره خانواده معظم شهدا قرار دارند.

وی با اشاره به پروژه اسلام هراسی غرب گفت: بحث اسلام رأس موضوعات جهان است و بیداری ما بحث مهم دنیا، آن‌ها با رسانه می‌خواهند اسلام‌ستیزی را گسترش بدهند اما اسلام حقیقی مرهم است و ما باید تلاش کنیم لوکوموتیو انقلاب اسلامی با رسانه پشتیبانی شود چون این موضوع رسالت رسانه و جشنواره عمار است.

پس از پخش یک کلیپ از اعطای جایزه ویژه به هنرمندان انقلابی دوره‌های پیشین جشنواره عمار، مجری برنامه از شروع برگزاری جشنواره از روز 9 دی ساعت 13 تا 23 در سینما فلسطین خبر داد و به معرفی برگزیدگان بخش‌های مقالات و نقد سینمایی لوح نگار  و تیزر پرداخت.

در بخش نقد مقالات برگزیده‌ها با تقدیر از علی اللهیاری، رضا دمیرچی به خاطر پرداختن به اقتصاد مقاومتی و مجید حسینی نصر با موضوع عبودیت رنالیزم دینی لوح افتخار جشنواره را کسب کردند.

در بخش پژوهش‌های سینمایی جواد امین خندقی برای موضوع سینمای سیاسی و سیاست سینمایی و محمدجواد کربلایی برای موضوع بازنمایی روحانیت در سریال «پرده‌نشین» لوح زرین جشنواره را کسب کردند.

هیئت داوران به هیچ‌کدام از آثار در دو بخش نقد و پژوهش سینمایی فانوسی اعطا نکرد.

در بخش لوح نگار محسن کریمان ور برای اثر بررسی ادعای تقلب در انتخابات سال 88 و احساس صفرزاده برای اثر دلتا فورس لوح افتخار جشنواره عمار را دریافت کردند.

بخش پوستر با تقدیر از محمد همتیان لوح افتخار به اسماعیل چشم رخ برای اثر چالش سطل آب یخ و  امین دایی برای پوستر فیلم «خاکستر و برف» لوح افتخار دریافت کردند و فانوس جشنواره فیلم عمار به محمد اسفندیاری برای پوستر وام اهلی تعلق گرفت.

سپس از مادر شهیدان خالقی پور دعوت به سخنرانی شد.

وی با ابراز امیدواری از زیارت امام زمان در دنیا و شفاعتش در آخرت گفت: چهار سال است که در جشنواره عمار شرکت می‌کنم و امیدوارم این جشنواره مردمی همچنان مردمی بماند. مهمانان جشنواره کسانی هستند که در راه خدا از کسی که شیرین تر از جانشان بود، گذشتند. این جشنواره چون مردمی است ماندگار می‌شود. در زمان انقلاب همه مردم عمار امام خمینی (ره) بودند و حالا ملت ایران عمار امام خامنه‌ای هستند و با ظهور امام زمان (عج) عمار حضرت ولی عصر(عج) خواهند شد.

وی افزود: عمار به سرعت جواب می‌دهد و از مرزها عبور می‌کند و در تمام جهان عالم‌گیر می‌شود و پرچم ایران را به اهتزاز در می‌آورد چون این جشنواره مردمی است هر کس به نوبه خودش باید به آن کمک کند.

مجری برنامه پس از سخنان شهیدان خالقی پور گفت: قصد داشتیم در این برنامه با فرج‌الله سلحشور تماس تلفنی داشته باشیم که امکان‌پذیر نبود اما حالا در این مراسم با حضور نادر طالب‌زاده از ایشان تقدیر می‌کنیم.

پس از پخش کلیپ بانوان پیش‌مرگه نهاوندی مجری برنامه توضیح داد پذیرایی خاص امروز به وسیله بانوان پیش‌مرگه نهاوندی است که در زمان جنگ که منافقین اغذیه رزمنده‌ها را مسموم می‌کردند این بانوان آن‌ها را قبل از ارسال به جبهه می‌چشیدند و به نوعی پیش‌مرگ رزمنده‌های جبهه می‌شدند تا اگر مواد آلوده به سم بود مشخص شود.

در بخش تقدیر ویژه از هنرمندان انقلابی، از محمدباقر مفیدی کیا کارگردان مستند «لکه» و طراح تیزر سینمایی «دختر شینا» تقدیر شد. 

جایزه ویژه بخش هنرمندان انقلابی تابلو دستکش ننه عصمت، جوراب و البسه  تشکیل داده بود.

محمدباقر مفیدی کیا پس از ابراز خرسندی و غافلگیری از این تقدیر گفت: جشنواره عمار تنها جشنواره‌ای است که انگار در خانه خودمان است عماری‌ها فداکارانه کار می‌کند و یادم می‌آید که وقتی قرار بود از طرف این جشنواره به دیدار رهبر انقلاب برویم دبیر جشنواره حامد با مروت نژاد همراه بچه‌ها نیامد و جای خود را به کسان دیگر داد تا  فیلم‌سازان انقلابی بتوانند با رهبر دیدار داشته باشند پس از تقدیر از مفیدی کیا توسط بانو فاطمه زاد خوش دختر کل زهرا بانو نانوا در زمان جنگ برای رزمندگان نان می‌پخت و ارسال می‌کرد از چند تن از بانوان نانوا دعوت به تقدیر از مفیدی کیا شد.

** بانویی که سنگ‌نوشته‌اش را سردار سلیمانی تعیین کرد
کل زهرا بانویی بود که به همراه چند بانوی دیگر گردان نانواها را تشکیل داد تا برای رزمندگان جبهه جنگ غذا و خوراک بفرستند. سردار قاسم سلیمانی ضمن تحسین این گردان، بانو کل‌زهرا گفته بود که بر سنگ مزارش بنویسید چریک پیر.

پس از تشکر دختر بانو کل زهرا که با گردان نانوایان از کرمان تا تهران پیاده آمده بودند، مفیدی کیا گفت: ما نوکر خانواده شهدا هستیم. به نمایندگی از دوستان فیلم‌سازم. از خانواده شهدا خواهش می‌کنم دعا کنند مثل دانشمندان هسته‌ای که به خاطر علمشان در فهرست ترور موساد قرار گرفتند ما هم آرزو داریم به خاطر هنرمان در لیست ترور موساد قرار بگیریم.

حسن ختام برنامه اجرای علیرضا افتخاری برای بانوان نانوا بود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار