عبادی: پاکسازی رمادی، مقدمه آزادسازی فلوجه و موصل

نخست وزیر عراق در بازدید از شهر رمادی، از آغاز عملیات برای آزادسازی موصل خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، حیدر عبادی در بازدید از شهر رمادی که به تازگی از کنترل عناصر داعش خارج شده است، اعلام کرد نیروهای عراقی بزودی به سوی شهر موصل، پایگاه این گروه تروریستی حرکت خواهند کرد.

نخست وزیر عراق که با یک بالگرد به شهر آزاد شده رمادی در 100 کیلومتری غرب بغداد سفر کرده است، گفت: "نیروهای عراقی بزودی برای آزادسازی موصل از دستان داعش اقدام خواهند کرد." وی همچنین از پیگرد سرکردگان داعش در هر منطقه ای از عراق که حضور داشته باشند، خبر داد. عبادی روز دوشنبه و تنها چند ساعت پس از آن که نیروهای مبارزه با تروریسم پرچم عراق را بر فراز مجتمع دولتی در مرکز رمادی برافراشتند، وعده داد این کشور را بطور کامل در سال 2016 از عناصر داعش پاکسازی کند.

عبادی همچنین در مجتمع دولتی رمادی، نشستی با سران ارتش و نیروهای امنیتی برگزار کرد. 
از سوی دیگر، شبکه الجزیره به نقل از وزارت دفاع عراق گزارش داد نیروهای امنیتی همراه با پوشش هوایی، پیشروی به سوی شهر فلوجه را از چندین محور آغاز کرده اند. این اقدام به منظور پاکسازی مناطق مجاور رود فرات و اطراف این شهر از عناصر تروریستی داعش صورت گرفته است.

سران نظامی ارتش عراق می گویند آنچه که باعث کندی پیشروی به سوی این شهر شده، بمب ها و مین هایی است که عناصر داعش کار گذاشته اند. خبرگزاری فرانسه به نقل از "پاتریک اسکینر،" از تحلیلگران گروه "سوفان" مستقر در نیویورک که خدمات اطلاعاتی و امنیتی را در اختیار دولت ها می گذارد، اعلام کرد: بهتر است ارتش عراق تجربه پیشروی در رمادی را با حمایت هوایی آمریکا برای فلوجه تکرار کند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار