هلاکت فرزند یکی از روحانیون سلفی سوری در عراق

فرزند عمر بکری، از روحانیون سلفی سوریه که با داعش همکاری داشت، در عراق به هلاکت رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی عراق روز سه شنبه اعلام کردند فرزند عمر بکری، روحانی سلفی متولد سوریه که با گروه تروریستی داعش همکاری داشت، به هلاکت رسید.

نیروهای بسیج مردمی عراق اعلام کردند با همکاری نیروهای امنیتی موفق شدند بلال عمر بکری را به هلاکت برسانند. در بیانیه نیروهای بسیج مردمی آمده است: "عمر بکری تلاش داشت به یکی از یگانهای ما در استان صلاح الدین در شمال بغداد حمله کند." همچنین یک منبع لبنانی تأیید کرد فرزند عمر بکری هنگام مبارزه با داعش در استان صلاح الدین به هلاکت رسید.

چند ماه پیش نیز فرزند دیگر بکری به نام "محمد عمر" که با داعش همکاری داشت در حلب جان خود را از دست داد. عمر بکری که متولد سوریه و دارای ملیت لبنان است، از مبلغان سلفی در انگلیس بوده که مشهور به حمایت از القاعده است.

وی در سال 2006 پس از حمایت از حملات 11 سپتامبر و انفجارهای 2005 لندن، بعد از 20 سال از انگلیس فرار کرد و به لبنان گریخت. وی در لبنان به حبس ابد محکوم شد؛ اما در سال 2010 با قرار کفالت آزاد شد. وی بار دیگر در سال 2014 به اتهام دست داشتن در تنش های شهر طرابلس در شمال لبنان بازداشت شد.


انتهای پیام/ 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار