تصویب آیین نامه شناسایی و پشتیبانی از برگزیدگان هنری کشور

مشاور بنیاد ملی نخبگان از تصویب آیین نامه شناسایی و پشتیبانی از برگزیدگان هنری کشور در چارچوب گفتمان فرهنگی خبر داد.

پرویز کرمی مشاور بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: به منظور حمایت و ارتقای جایگاه هنر متعالی در چارچوب گفتمان فرهنگی نظام جمهوری اسلامی و با هدف شناسایی نخبگان در زمینه‌های مختلف هنر، آیین نامه شناسایی و پشتیبانی از برگزیدگان هنری کشور تصویب شد. 

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین شاخصه‌های شناسایی؛ سرآمد هنری صاحب سبک و شیوه‌ای نوآورانه در آفرینش آثار هنری است و این شخص باید سال‌های متمادی از عمر خود را در آن حوزه هنری به صورت فعال و پیشرو سپری کرده باشد. 

کرمی تصریح کرد: این افراد از جمله کسانی هستند که استعداد ویژه فعالیت هنری‌شان، نشان از آتیه درخشان هنری داشته باشد آثار هنری مستعد هنری باید دارای نشانه‌های خلاقانه، نوآورانه واحد ارزش‌های بدیع هنری و متفاوت با کار عموم باشد. 

مشاور بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد: برگزیدگان هنری بر اساس شاخص‌های کسب افتخارات هنری، کسب موفقیت در رویدادهای هنری در سطح ملی و بین‌المللی، آفرینش آثار بدیع، تخلق به اخلاق اسلامی و آداب ملی، داشتن فعالیت‌های برجسته پژوهشی، آموزشی و داشتن پیشینه تحصیلی و تخصص علمی در زمینه‌های مرتبط با هنر شناسایی می‌شوند.

کرمی بیان کرد: به منظور تسهیل مسیر فعالیت‌های نخبگان برگزیده هنری، بنیاد با همکاری نهادها تسهیلاتی را در قالب جایزه رشد هنری و جایزه سرآمدان هنری اعطا می‌کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار