استقبال وزارت خارجه انگليس از گسترش روابط تجارتی این کشور با ایران

وزارت خارجه انگلیس تاکید کرد این کشور از گسترش روابط تجارتی با ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها، حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه انگلیس، این وزارتخانه در بیانیه ای تاکید کرد انگلیس از گسترش تجارت با ایران در صورت پایبندی به تعهدات هسته‌ای توافق شده در چهارده ژوئیه و آغاز لغو تحریم‌های این کشور، حمایت می‌کند. 

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد توافق هسته‌ای باعث شده است در شرایط تجارت با ایران، تغییراتی ایجاد شود؛ زیرا تحریم‌های موجود، بلافاصله برداشته نمی‌شوند و به صورت مرحله‌ای به اجرا گذاشته می‌شوند. 

صادرات کالاهای مرتبط با فعالیت‌های انساندوستانه به ایران براساس این تارنما، همچنان از موضوع تحریم‌ها جداست و استثناء به شمار می‌آید ولی صادرات محصولات مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران همچنان تا هشت سال، ممنوع خواهد بود. 

بخش‌های بانکداری، مالی، بیمه، نفت، گاز و پتروشیمی، کشتی رانی، کشتی سازی و حمل و نقل، طلا و دیگر فلزات گرانبها، چاپ اسکناس و ضرب سکه از جمله فعالیت‌هایی هستند که با برداشته شدن تحریم‌های ایران، بیشترین تاثیر را در موضوع فعالیت‌های اقتصادی با ایران خواهند داشت. 

در این تارنما هشدار داده شده است، شرکت‌هایی که قصد تجارت با ایران را دارند، می‌بایست حتما این اطمینان را به دست آورند که فعالیت‌های آنان، براساس تحریم‌های وضع شده علیه ایران ممنوع نیستند.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار