اصفهان؛

جلوگیری از حادثه با داشتن الگوی منظم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:بادرنظرگرفتن طرح والگوی منظم می توان ازاین حوادث جلوگیری کرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان منصور شیشه فروش در جلسه کمیته راهبردی مدیریت بحران گفت:حوزه مدیریت بحران دو مقوله را دنبال می کند و ما به صورت ویژه حوادث طبیعی و حوادث انسان ساز را رصد می کنیم.


وی ادامه داد: بحران به شرایطی اطلاق می شود که وقوع حادثه یا رویداد در آن منجر به بی نظمی در سیستم شود، بر این اساسما باید این شرایط را درک و بر اساس آن برنامه ریزی نماییم زیرا برگرداندن نظم به سیستم، امکانات ویژه ای نیاز دارد.


مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان عنوان کرد:گاهی حادثه جزئی در بدنه اجتماع منجر به وقوع رخدادی می شود که لزوماً بحران نیست در این شرایط نباید به شایعات دامن زد و هرچیزی را تبدیل به بحران کرد.


شیشه فروش با اشاره به اینکه فرآیند بحران در سه مرحله قبل، حین بحران و بعد از آن قابل بررسی است، خاطرنشان کرد:در یک مرحله بندی دیگر بحران را می توان از چهار منظر پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی بررسی کرد.


وی با اشاره به اینکه بحران ها مثل هم نیستند گفت: در زمان بحران شرایط، زمان وقوع و نوع ابزاری که مورد استفاده قرار می گیرد مهم است.


شیشه فروش با اشاره به ویژگی های مدیر بحران اظهارکرد:یک مدیر لایق باید توالی مدیریت را از قبل بررسی و بر اساس آن نقشه ها را مشخص نماید.


وی یادآورشد: اگر از قبل تمرین کرده و همه سناریوها را فرض کرده باشیم می توانیم هر حادثه ای را مدیریت کنیم.


مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان در پایان گفت: از آنجایی که غافلگیری یکی از ویژگی های بحران است لزوم اقدامات سریع و با برنامه ضروری است


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.