اراک؛

اسلام ، مردم و ولایت فقیه رمز پیشرفت و توسعه کشور

آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید درجمع مردم اراک گفت: اسلام، مردم و ولایت فقیه آرمان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رمز پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر کشورند.

اسلام ، مردم و ولایت فقیه رمز پیشرفت و توسعه کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله العظمی نوری همدانی درسفر یکروزه به اراک در جمع مردم در مصلی بیت المقدس این شهر افزود : به برکت رهنمودهای امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب ملت ایران در برابر طاغوت پیروز و به الگوی مقاومت در برابر استکبار جهانی تبدیل شد.

این مرجع تقلید شیعه ادامه داد : ایران در حالی به عنوان کشوری مقتدر و امن به سمت قله های پیشرفت حرکت می کند که بسیاری از کشورهای منطقه با دشمنی و توطئه استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ هستند.

وی به دشمنی همیشگی استکبار و صهیونست و نفاق با امت اسلامی اشاره کرد و گفت: کشتار مردم بی دفاع در یمن، عراق، سوریه، لبنان ، فلسطین ، شیعیان نیجریه و شیخ زکزاکی نشان از عمق دشمنی استکبار و صهیونسیم با جبهه مقاومت دارد.

آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب ، پرهیز از نفاق و ایجاد اتحاد و همدلی در کنار ایستادگی در برابر دشمن صهیونیستی را مهمترین وظیفه علما و امت اسلامی دانست.

آیت الله العظمی نوری همدانی تربیت نسل عالم و طلاب فرهیخته را از دیگر وظایف مم علما خواند و گفت : ملت ایران با حرکت در مسیر ولایت و علمای دینی حماسه های فراوان نظیر نهم دی را خلق کرد.

او امام خمینی (ره) را انتشار دهنده فرهنگ انقلابی و ایستادگی در مقابله با ظلم استکبار و صهیونیست دانست و گفت : استان مرکزی مهد پرورش و خواستگاه علما، بزرگان و اندیشمندان است که منشأ خدمات بسیار به علم و حرکت ملت به سمت اسلام ناب محمدی بودند که رهبر کبیر انقلاب اسلامی در راس آنها قرار دارد.

آیت الله نوری همدانی در ادامه ، گسترش حوزه های علوم دینی را برای افزایش معنویات در جامعه ضروری دانست و گفت: با تلاش های نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ظرفیت تحصیل طلاب علوم دینی در این استان از 700 نفر به سه هزار نفر افزایش یافته که نقش تاثیرگذاری در رسیدن جامعه اسلامی به کمال انسانی و اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک هم در این مراسم مراجع عظام تقلید را موجب عزت و سربلندی جهان اسلامی و تشیع دانست و گفت: مراجع عظام تقلید همواره در طول تاریخ در صف نخست مبارزه با ظلم و جور و استکبار بوده و هستند.

آیت الله دری افزود: حمله ناجوانمردانه ارتش مزدور و صهیونیستی نیجریه به شیعیان که منجر به شهادت تعداد زیادی از شیعیان این کشور و زخمی و دستگیری عالم برجسته شیخ زکزاکی شد، نشان دهنده عمق دشمنی استکبار با جهان تشیع است.

در سفر یک روزه آیت الله نوری همدانی علاوه بر دیدار با مردم ، مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء افتتاح می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اراک ، همدانی ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.