اردبیل؛

افزایش میزان باسوادی زنان در استان اردبیل

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: درصد باسوادی زنان قبل از تشکیل نهضت سوادآموزی در استان اردبیل ۱۵ درصد بوده که در حال حاضر این میزان به ۸۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ دیوان اکبری‌فر اظهار کرد: امسال تا پایان آذرماه 10 هزار و 157 نفر کم‌سواد و بی‌سواد در استان اردبیل تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار گرفتند که این امر نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه سهم استان اردبیل براساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش در حوزه باسواد کردن افراد کم‌سواد و بی‌سواد 10 هزار نفر بوده است، افزود: خوشبختانه توانسته‌ایم تا با ارتقاء سطح آموزش و سوادآموزی در استان اردبیل بیشتر از تعداد موعد را تحت پوشش سوادآموزی قرار دهیم که این امر یک اقدام اساسی از سوی سازمان آموزش و پرورش استان به حساب می‌آید.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: درصد باسوادی افراد در استان اردبیل قبل از تشکیل نهضت سوادآموزی 31 درصد بود که این آمار براساس سرشماری سال 90 حدود 60 درصد افزایش یافته و به 91 درصد رسیده است.

اکبری‌فر تصریح کرد: درصد باسوادی زنان قبل از تشکیل نهضت سوادآموزی در استان اردبیل 15 درصد بود که این امر نیز براساس سرشماری سال 90 ارتقاء قابل قبولی یافته و به 87 درصد رسیده است که این امر نشان از افزایش چشمگیر باسواد کردن زنان در اردبیل بوده است.

وی گفت: کاهش فاصله باسوادی بین زنان و مردان نیز در اردبیل چشمگیر بوده است به طوری که این امر به یک و نیم درصد رسیده و نشان از متعادل بودن باسوادی در بین زنان و مردان در اردبیل است که برای باسواد کردن این افراد در اردبیل برنامه‌ریزی اساسی از سوی آموزش و پرورش با همکاری نهضت سوادآموزی استان انجام شده است.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.