الگوسازی از شهدای هنرمند مقابله با نقشه‌ی شوم تهاجم فرهنگی غرب است

کنگره بزرگ تجلیل از شهدای هنرمند، باز روایتی نوین از رابطه‌ی دفاع مقدس و هنر است.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند؛ دکتر حسین قنادیان در گفتگویی با بیان اینکه کنگره بزرگ تجلیل از شهدای هنرمند، باز روایتی نوین از رابطه‌ی دفاع مقدس و هنر است، افزود: کنگره باز روایی جریانی است که ادعا دارد هنر اصیل یک طیف گلخانه‌ای و بی‌مسئولیت نیست و تعهد در آن امری عینی و عملی است.

به گفته وی، هنر متعهد و فاصله‌ی آن با بخشی دیگر که در آن هنر، یک تفنن و یک راه کسب تلقی می‌شود؛ امری جدی و کاملا واقعی است و به نظر می‌رسد به دلیل تهاجم فرهنگی انحرافات تجاری، سیاسی و اخلاقی از طرف غرب در میان هنرمندان در حال ترویج  است که می‌توان از طریق الگوسازی از شهدای هنرمند با این نقشه ی شوم مبارزه کرد.

دکتر قنادیان با بیان اینکه کنگره‌های بزرگداشت شهدا، بنا به انتساب به مقام شهید همواره مقدس هستند، خاطرنشان ساخت: شهدای شهری و روستایی ما، عشایر و کارگران ما،  دانشجو و استاد، مهندسی  و بازاری، دانش‌آموز و  همه و همه برای حماسه‌ی دفاع مقدس جانفشانی نموده‌اند و برای ما عزیز و ارزشمند هستند. با این حال به نظر می‌رسد این کنگره سراسری که برای اولین بار  پس از دفاع مقدس در این سطح برگزار می‌شود به دلیل ویژگی‌ها و حساسیت‌های عمومی که در حوزه‌ی هنر و هنرمندی وجود دارد همواره حساسیت‌های خود را داشته  و خواهد داشت.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد، فارغ از تکریم مقام شهدا، بازروایی که درباره‌ی ارتباط هنر و شهادت در این کنگره صورت می‌پذیرد، جذابیت و ملاحظات تازه‌ای دارد و جامعه را فرا روی اطلاعات و معرفتی ارزشمند از ابعاد وجودی شهدای هنرمند کشور قرار خواهد داد.

دکتر قنادیان عنوان کرد: هنرمندان برای حضور فعال در این کنگره می‌توانند ضمن یاری برگزارکنندگان در جهت شناخت بهتر شهدای هنرمند، راه‌های نوین ارائه‌ی مطلب و یادآوری این شهدا را به روش‌های گوناگون و جذاب پیشنهاد نمایند.

وی ادامه داد: کنگره‌ی بزرگداشت شهدای هنرمند، باید در همه جوانب از عنصر هنر بهره ببرد و طریقه‌ی ارائه مطالب در آن به گونه‌ای باشد که بدون هیچ  تکلّف و کلیشه‌ای اشاره‌ی مستقیمی، تفاوت آن با سایر کنگره‌های مشابه حس شود. در این زمینه نیز، تنها خود هنرمندان هستند که باید وارد میدان شوند و بتوانند با حضور خود جذابیت افزایی نمایند و برکت و اثر کنگره هم مشارکت در اداره، برپایی و تولیدات هنری - ادبی این کنگره است که ان شاء الله شاهد آن خواهیم بود. 

شایان ذکر است کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند در پنج رشته هنری شامل: سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی و شعر و ادبیات اواخر دی‌ماه سال‌جاری توسط سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج هنرمندان با مشارکت و تعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حوزه هنری، خانه هنرمندان ایران، مرکز بسیج سازمان صدا و سیما به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار