تماشاگران قاضی دادگاه «زبان اصلی» می‌شوند

نمایش «زبان اصلی» روایتگر داستان زندگی زوجی است که دیگر هیچ وجه اشتراکی با هم ندارند.

رسول کاهانی کارگردان منتخب بخش مرور سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «زبان اصلی» گفت: نمایش «زبان اصلی» روایتگر داستان زندگی زوجی است که بعد ار 7 سال زندگی مشترک، دیگر هیچ وجه اشتراکی با هم ندارند و برای حل این مشکل در دادگاهی حاضر می‌شوند و حرف‌های خود را می‌زنند.

وی ادامه داد: در ابتدا به دنبال نگارش نمایشنامه‌ای با همین درون‌مایه بودم و طرحی با شخصیت‌های زیادتر و قصه‌گو در ذهنم شکل گرفت؛ اما با تغییرات بسیاری به «زبان اصلی» رسیدم.

کاهانی بیان کرد: قاضی دادگاه نمایش «زبان اصلی» فرضی است و به نوعی تماشاگر دو شخصیت اصلی این اثر را قضاوت می‌کند. هرچند در ابتدا قرار بود از بازیگری به عنوان قاضی استفاده کنیم؛ اما در طول تمرینات از این کار صرف نظر کردیم و به جای آن از سکوت در میان صحبت‌های نقش‌ها بهره گرفتیم.

وی ادامه داد: با اینکه شرایط موجود در تئاتر گاهی مانع از ساخت دکور می‌شود؛ اما من به سلیقه خودم در نمایش «زبان اصلی» از دکور بهره نگرفتم تا به شیوه اجرایی و تمرکز مخاطب نسبت به بازیگران لطمه‌ای وارد نشود؛ چرا که حتی 30 ثانیه نبود توجه به نمایش از سوی مخاطب به فهم او از آن ضربه‌ وارد می‌کند.

گفتنی است؛ آزاده صمدی و بهرنگ علوی از بازیگران «زبان اصلی» هستند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار