جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشریح کرد؛

باید و نبایدهای یک نماینده/ سیاسی‌کاری ممنوع

نماینده مردم یزد، باید و نبایدهای یک نماینده ایده‌آل مجلس را تشریح کرد.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در گفتگو با خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی درباره باید و نبایدهای نمایندگان ایده آل مجلس گفت: بدون شک یک نماینده باید براساس نقشی که قانون برای وی مشخص کرده، حرکت کند.
 
وی افزود: اگر نماینده‌ای بخواهد به هر دلیلی چارچوب شکنی کرده و از قوانین عبور کند، یقینا فعالیت وی در تراز قانون نیست.

اعتبار مردمی
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه متذکر شد: معتقدم یک نماینده باید خود را وقف آبادی کشور کرده و دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشد تا به آنچه که سوگند خورده وفادار بماند.
 
نماینده مردم یزد با بیان اینکه نماینده مجلس با رای مردم به بهارستان وارد شده و اگر اعتباری دارد آن را از مردم کسب کرده است، تاکید کرد: برخی افراد بعضا مقوله کسب اعتبار از مردم را با شهرت خود اشتباه می‌گیرند که باید گفت این طرز فکر غلط است، چرا که اگر رای مردم نبود، آن نماینده هم اعتباری کسب نمی‌کرد.
 

سیاسی‌کاری قدغن !
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درادامه افزود: نماینده‌ای که گول شهرت خود را می‌خورد، همواره به دنبال این است که دغدغه‌های خود را در ارجحیت قرار دهد و حتی در این مسیر دست به رانت‌خواری بزند، به عنوان مثال ما دیده‌ایم که حتی طرح سوال از وزیر به دلیل رفع مشکل اشتغال خویشاوندان نماینده سوال کننده منتفی شده است که این خود نشان از سیاسی کاری دارد.
 
نظارت چشمان تیز می‌خواهد
 
نماینده مردم یزد با بیان اینکه اگر مسیر فعالیت یک نماینده مسیر درستی باشد، آن نماینده یک لحظه در برابر اهمال‌کاری‌ها کوتاه نخواهد آمد، تاکید کرد: قطعا نماینده‌ای که راه صحیح را پیشه می‌کند، منافع ملی و مردمی را مدنظر دارد ولی اگر همان نماینده به دلیل برخی منافع شخصی دست از نظارت و قانونمداری خود بکشد، قطعا دست به سیاسی کاری زده است.

 
این نماینده مجلس در پایان با بیان اینکه یک نماینده کارآمد نباید در مباحث نظارتی مجلس کوتاهی کند، خاطرنشان کرد: چشمان تیزبین نمایندگان مجلس باید هر مشکلی را دیده و آنرا گزارش دهد تا از این طریق از حقوق مردم دفاع کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، انتخابات ، جوکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.