بجنورد؛

اختصاص دو میلیارد تومان یارانه تسهیلاتی به واحدهای تولیدی خراسان شمالی

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گفت: دومیلیارد تومان یارانه تسهیلاتی به واحدهای تولیدی استان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، نیکدل در جلسه با مدیران اعتبارات بانک های استان افزود:این تسهیلات براساس تفاهم نامه منعقد شده با وزارت صنعت معدن و تجارت از محل کمک های فنی و اعتباری صنایع پرداخت می شود.

وی گفت:در اجرای این طرح بانک های استان تسهیلات موردنظر را از محل منابع داخلی بانک ها به تولیدکنندگان پرداخت می کنند و صنعت و معدن در تسهیلات سرمایه در گردش 5 درصد و سرمایه ثابت 10 درصد این تسهیلات را به صورت یارانه ای پرداخت خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به سپری شدن یک و ماه و نیم از اجرای این طرح گفت : هنوز واحدی در استان موفق به اخذ این تسهیلات نشده و لازم است بانک های عامل در استان همکاری لازم را در اجرای این تفاهم نامه داشته باشند.

وی گفت: برخی از واحدهای تولیدی این استان که دارای مشکلات مختلفی از جمله چک برگشتی، مشکل مالیاتی و یا سایر موارد هستند نمی توانند از تسهیلات یارانه ای استفاده کنند که باید این موضوع مورد بررسی جدی قرار گیرد تا این امر مانع جذب تسهیلات نشود.

نیکدل خاطرنشان کرد: چالش ها و مشکلات باید توسط دستگاه های مسئول تحلیل شود و راهکار مناسبی نیز برای حمایت از واحد های تولیدی استان انجام شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.