مشهد؛

صادرات 16هزار و 850 ماهی تزئینی از خراسان رضوی

در 9 ماهه اول امسال حدود 16 هزار و 850 ماهی تزئینی تولیدی مزارع تکثیر و پرورش استان، در 34 نوبت به کشور های ترکمنستان و افغانستان صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کارشناس مسئول اداره بهداشت و بیماری های آبزیان دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ماهی کوی، گلد فیش، آنجل، دیسکاس، اسکار، مولی و فایتر را از جمله ماهی های صادر شده است.

دکتر علیرضا آریان افزود: این کار علاوه بر اشتغال زایی و ارز آوری باعث افزایش شرایط بهداشتی مزارع تکثیر و پرورش ماهیان تزئینی به دلیل رقابت با کشور های جنوب شرقی آسیا و چین می شود.

وی با بیان این که از ابتدای سال تاکنون حدود 2 میلیون قطعه ماه زینتی در 8 مرکز تکثیر ماهیان زینتی استان تولید شده است؛ تصریح کرد: عملیات پایش بیماری و نمونه برداری از مزارع تکثیر و پرورش ماهیان تزئینی و اجرای سیستم مراقبت فعال و ردیابی بیماری ها بر طبق برنامه تدوین شده ای به صورت مستمر صورت می پذیرد و از نظر بیماری های ویروسی، قارچی و انگلی رصد می شوند.

آریان با بیان اینکه هیچ موردی از بیماری در مزارع پرورش و تکثیر استان مشاهده نشده است؛ افزود: تمام مزارع پرورشی و مراکز تکثیر آبزیان تزئینی استان، باید دستورالعمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور را رعایت کرده و ضمن ارتقای شرایط امنیت زیستی در مزارع خود، جا به جایی و فروش ماهیان تزئینی خود را با اخذ گواهی های بهداشتی و حمل از شبکه های دامپزشکی انجام دهند.

وی از پرورش دهندگان ماهیان زینتی خواست هرگونه تلفات در مراکز تولیدی خود را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش دهند و از خرید بچه ماهی، غذا، دارو و سایر نهاده های غذایی از مراکز غیرمجاز خودداری کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.