مشهد؛

بیماری آنفلوانزا در نیشابورکنترل شده است

معاون استاندار و فرماندار نیشابورگفت: شیوع و درمان بیماران آنفلوانزای فصلی در بیمارستان 22 بهمن و حکیم نیشابور کنترل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، غلامحسین مظفری افزود: بیماری آنفلوانزایA نوعی بیماری تنفسی است که علائمی شدیدتر از بیماری های ویروسی دیگر دارد و تنها از طریق هوا و ترشحات موجود در عطسه و سرفه بیماران به دیگران در فاصله کمتر از ۲ متر انتقال می یابد که نیاز است از تماس های نزدیک در طول یک دو هفته آینده بیشتر اجتناب کنیم.

وی اظهارکرد: با تمهیدات صورت گرفته در دانشکده علوم پزشکی نیشابور، شرایط درمان و بستری بیماران مبتلا به آنفلوانزا در نیشابور عادی و بخش های بیمارستان، جهت کنترل شیوع بیماری، از هفته قبل، ملاقات محدود شده است.
فرماندار نیشابور گفت: برابر آموزش های صورت گرفته توسط کارشناسان بهداشت دانشکده علوم پزشکی، بهترین راه پیشگیری از بیماری، رعایت حفاظت فردی و عدم مواجهه غیر ضروری با بیماران مبتلا و شتشوی مرتب دستها با اب صابون و عدم دست دادن و در آغوش گرفتن و روبوسی با بیماران و موارد مشکوک به بیماری است.
مظفری با اشاره به حضور قائم مقام وزیر بهداشت در جمع هیئت رئیسه دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: دکتر حریرچی درسخنان خود رسیدگی به اولویت های وزارت بهداشت برای شهر نیشابور شامل بیمارستان320 تخت خوابی، تجهیزات ایزوله تنفسی، کلینیک ویژه و تکمیل بخش اورژانس بیمارستان 22 بهمن تأکید داشتند.

وی گفت: طبق بررسی این گروه وزارتی، از وضعیت شیوع میزان مبتلایان به بیماری آنفلوانزا، میزان شیوع و ابتلا به بیماری در حد نرمال است وهیچگونه نگرانی وجود ندارد.

معاون استاندار و فرماندار نیشابوربا بیان اینکه مردم نگران دارو و درمان نباشند افزود: در صورت بروز تب شدید و علائم آنفلوانزا، جهت معاینه به مراکز درمانی مراجعه کنند تا توسط پزشک معاینه شوند.

افراد در معرض خطراین بیماری، شامل نیروهای امدادی اورژانس و بیمارستان ها، مادران باردار، سالمندان بالای ۵۰ سال، ساکنان آسایشگاه ها، بیماران مزمن ریوی و کلیوی و کبدی و کودکان تا ۵۹ ماه و نیز اعضای خانواده بیماران است که نیاز به مراقبت بیشتری دارند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.