شهدای هویزه نمونه‌ای درخشان از شهدای دوران 8 سال دفاع مقدس هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت:شهدای هویزه نمونه‌ای درخشان و برجسته از شهدای دوران 8 سال دفاع مقدس هستند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،‌هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن گرامیداشت یاد شهدای هویزه این مجلس را فرصتی مناسب در مورد رشادت‌های آن شهیدان خواند و گفت: شهدای هویزه نمونه‌ای درخشان و برجسته از شهدای دوران 8 سال دفاع مقدس هستند و حماسه آنها را حماسه تن و تانک خواند و مقاومت آنها در مقابل هجمه تجهیزات جنگی دشمن را یک کنش تاریخی که از بصیرت و غیرت آنها نشات می‌گرفت دانست. 

وی ادامه داد: فداکاری آنها راه جدیدی در مقابل دانشجویان گذاشت که ناموس و کشور را بر همه چیز اولویت دادند و تفکر جدیدی را در جامعه ما پدیدار کردند، ما همیشه در چنین مراسمی حق مطلب را ادا نمی‌کنیم و فقط به جنبه‌های هیجانی آنها توجه می‌کنیم. عزیزان در هویزه یک جهان بینی داشتند که درس و دانشگاه را رها کرده و وارد میدان های جهادی و مقابله با دشمن شدند.  این جهان‌بینی دارای مولفه‌های مشخصی است. 

هاشمی افزود: سال گذشته در جلسه‌ای به خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان با گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان گفتند: نباید فقط برای این شهیدان مجلسی با شکوه بگیریم بلکه باید بینش و منطق این شهیدان را مورد مطالعه قرار دهیم.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: همه آن شهیدان دانشجو نبودند اما دارای ویژگی‌های مشابهی بودند که می‌توان ویژگی‌هایی مانند داشتن بصیرت ، شناخت از زمان خود، فداکاری و جانفشانی اشاره کرد. این شهیدان از پیش از جنگ نیز در میدان‌های جهاد حضور داشتند از جمله آنها شهید علم‌الهدی که در فتح لانه جاسوسی به صورت آگاهانه و با بصیرت کامل حضور داشت. ولی حرکت امروز در حمله به سفارت کشورهای مختلف صحیح نیست و اگر عده‌ای از سر هیجان به سفارت‌خانه کشوری یورش ببرند این حرکات به اقتدار ملی ما ضربه می‌زند البته باز هم تاکید می‌کنم که حرکتی که در 13 آبان رخ داد از روی بصیرت و شناخت کامل از شرایط آن دوران بود و هیچ ربطی به حرکت امروز ندارد و این دو حرکت دو مسیر مخالف هم هستند که یکی انقلابی و دیگری ضد انقلابی است .

هاشمی گفت: در اتفاق هویزه 13 شهید دانشجو حضور داشتند که با توجه به شرایط آن دوران که ورود به دانشگاه‌ها بسیار سخت بود و در کشور تنها 200 هزار دانشجو داشتیم دانشگاه را رها کرده و به میدان‌های جنگ رفتند. تا امروز کشور ما 5 میلیون دانشجو داشته باشد و آنها به راحتی تحصیل کنند. ما باید این حرکت دانشجوها را الگو و سرمشق زندگی خود و فداکاری آنها را مورد تجلیل قرار دهیم. شهید علم‌الهدی ، شهید خوشنویسان، شهید حکیم همه این شهدای عزیز یک سبک زندگی داشتند که حرف اول آن اخلاص و نماد اعلای شرافت و دیانت بود. در این جلسات صرفا نباید به تجلیل از آنها بپردازیم و باید اصول آنها را پیرو باشیم و باید توجه داشته باشیم که ما مدیون شهدا هستیم و ما به آنها نیاز داریم نه آنها به ما و برای ادامه دادن راه افتخار باید تمام جوانب در نظر بگیریم. 

وی با محکوم کردن اقدام عربستان صعودی در به شهادت رساندن شیخ نمر گفت: راه شهادت هنوز باز است و می‌بینیم در برخی از کشورها انسان‌هایی که برای دفاع از حقوق اجتماعی خود مبارزه می‌کنند، به بدترین شکل به شهادت می‌رسند. این امر بسیار تاسف بار است که در کنار ما کشوری قرارگرفته که دارای حکومتی بسیار عقب مانده و متحجر حضور دارد. 

وی در پایان از حضور خانواده‌های شهدا تشکر  کرد و گفت: خون شهیدان راه اصلاح در منطقه و جهان را باز کرده است. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار