عکس‌‌های یک دنیای مجازی در یک نمایشگاهی واقعی

سایتی که مبدل به یکی از بزرگترین مراجع عکس و عکاسی در کشور شده، با کلی عکس به خانه هنرمندان آمده است.

خانه هنرمندان ایران مدتی است میزبان نمایشگاه گسترده‌ای از عکس‌های سایت وان پیکس شده است.

آرش حمیدی مدیر این سایت در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایشگاه کفت: سایت وان پیکس یک سایت عکاسی است که در طی این سال‌ها به یکی از بزرگترین سایت‌های عکاسی کشور تبدیل شده است و حدود چهار سال و نیم از شکل‌گیری و گسترش این سایت به این شکل موجود می‌گذرد؛ چرا که پیش از آن تنها به شکل یک گالری اینترنتی بود اما بعد برای ما این چرا پیش آمد که چرا نباید همیشه عکس‌های عکاسان قوی را داشته باشیم و به همین جهت بنا را بر سخت‌گیری گذاشتیم.

وی افزود: با این تصمیم‌گیری و ایجاد داوری‌های چند لایه، یک تیم مدیریتی قوی و دعوت از بهترین‌های داوری در حوزه عکاسی باعث شد که به هدفمان برسیم و تنها یک گالری مجازی نباشیم. همچنین در این سایت خواستیم که بستری را برای کسانی که هنرمند و به دنبال دیده شدن هستند فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه‌ بر این یکی دیگر از اهدافی که دنبال آن بودیم و هستیم این است که بین حوزه‌های مختلف عکاسی یک همکاری و همدلی ایجاد کنیم. به طور مثال عکاسی خبری، کارهای عکاسی طبیعت را زیر سوال نبرد و در واقع هدفمان این است تا نوعی فرهنگسازی در این عرصه ایجاد شود تا هنرمندان هر گروهی با نگاه احترام آمیز هم را ببینند و از یکدیگر تاثیر بگیرند.

حمیدی با اشاره به این نمایشگاه اظهار کرد: با شکل‌گیری این ساختار در سایت ما هرسال یک نمایشگاه غیر مجازی از آثار برگزار می‌کنیم و امسال هم در خانه هنرمندان این رویداد در دو بخش آزاد و عکس‌های موبایلی در حال برگزاری است که در بخش موبایلی 104 هنرمند که با این سایت همکاری داشته‌اند و از بهترین عکاسان موبایلی کشور هستند حضور دارند؛ همچنین کتاب مجموعه این آثار در حال چاپ است. 

وی با اشاره به نحوه نمایش عکس‌ها در این نمایشگاه بیان کرد: ما هر سال سعی می‌کردیم تا مقداری تنوع و تفاوت در اجرای نمایشگاه‌هایمان ایجاد کنیم که البته اجرای کامل ایده‌هایمان به فضای بزرگی نیاز داشت و امسال ما برای فرار از نمایش تکراری عکس‌ها در قاب‌های معمولی آن‌ها را به گونه‌ای به صورت پانورما به نمایش گذاشته‌ایم. به طوریکه مخاطب به محض ورود به گالری از کف زمین تا سقف با عکس رو به رو می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار این حرکت نوین ما در بخش عکس‌های موبایلی نمایش کلاسیک آثار را به همان شکل قدیمی داریم، بخشی که امسال برای اولین بار به نمایشگاه اضافه شده است و در نگارخانه پاییز قابل بازدید هستند.

این هنرمند راجع به نفوذ تکنولوژی‌های نوین به هنر اظهار کرد: ما سعی داریم که این تفکیک و جدایی موجود بین عکس‌های موبایلی و بقیه عکس‌ها را لااقل با دوربین‌های معمولی از بین ببریم. چون الان با این افزایش کیفیت که شاهد آن هستیم، واقعا دیگر مرزی بین این 2 نوع عکس نمی‌ماند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروزه بخش دیجیتال قسمت جدایی ناپذیری از عکاسی شده و با آمدن این دوربین‌های همراه ما به زودی شاهد انقلابی در هنر عکاسی خواهیم بود.

گفتنی است، این نمایشگاه تا 15 دی در خانه هنرمندان ایران برقرار و پذیرای بازدید کنندگان است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار