وزیر امور خارجه دانمارک:

آماده روابط تجاری با ایران هستیم

وزیر امور خارجه دانمارک گفت: با اشاره به اینکه ایران در زمان تحریم‌ها همچنان همکار تجاری دانمارک بوده است، گفت: با برداشتن تحریم‌ها روابط تجاری دو کشور چندین برابر خواهد شد.

تلفنی******* آماده روابط تجاری با ایران هستیمبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کریستین جنسن وزیر امور خارجه دانمارک در همایش توسعه همکاری‌های تجاری ایران و دانمارک با اشاره به اینکه ایران و دانمارک همکاری‌های سیاسی و تجاری مناسبی با هم داشتند، گفت: این همکاری‌ها نشانگر بنیاد قوی بین ایران و دانمارک است که نقطه عطفی تاریخی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: کشور دانمارک با توجه به سابقه دیرینه خود در طی سال‌های گذشته حدود 250 پل و بیش از تونل در ایران ساخته است بنابراین همکاری با این کشور زمینه مناسبی را برای توسعه تجاری فراهم می‌کند.

جنسن گفت: ایران و دانمارک در آینده رابطه قوی از نظر تجارت و بازرگانی خواهند داشت چرا که بعد از اجرای برجام طبق مذاکرات صورت گرفته همکاری گسترده‌ای را خواهیم  داشت.

وزیر خارجه دانمارک گفت: دانمارک آماده روابط تجاری با ایران است و برای رسیدن به اهداف خود تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت چرا که علاوه بر همکاری در جاده‌سازی و راه‌آهن زمینه همکاری در مواد غذایی، انرژی و کشاورزی با ایران وجود دارد.

وی تصریح کرد: ایران یک میراث جهانی است و همکاری با آن می‌تواند توسعه اقتصادی دو کشور را دو چندان کند.

دنی آنان سفیر دانمارک در تهران در ادامه اظهار داشت: از زمانی تحریم‌ها علیه کشور ایران صورت گرفته متأسفانه کشورهای اروپایی و غربی فکر می‌کردند که روابط بین این دو کشور کاسته خواهد شد در حالی که طی سال‌های گذشته با وجود تحریم‌‎ها همکاری‌های دو جانبه این دو کشور ادامه داشته به طوری که با آغاز برجام فعالیت‌های بیشتری در بخش‌های مختلف صنایع نفت و گاز، کشاورزی و بازرگانی شروع خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق آمار 10 ماهه نخست سال 2015 دانمارک در بین کشورهای عضو اتحادیه از رتبه 11 به 10 ارتقا یافته و برای کشوری که پیشینه طولانی دارد می‌تواند مبادلات را افزایش دهد به همین منظور پیش‌بینی 500 میلیون یورو مبادلات تجاری برای سال‌های آینده در نظر گرفته شده است.

آنان ادامه داد: علاوه بر بخش‌های مختلف صنایع نفت و گاز در نیروگاه‌ها، کشتیرانی، زیست محیطی، گردشگری، دامپروری و بانکی همکاری خود را توسعه خواهیم داد به طوری که پرواز مستقیم بین کپنهاک برقرار خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۶ دی ۱۳۹۴
ورود کشورهای خارجی به ایران یعنی شکستن رکود و بالا رفتن کیفیت بازار...

در این بین سرمایه گذاری کشورهای دیگر از طریق ثبت شرکت در مناطق آزاد در حال افزایش است.

http://tandismahan.ir
آخرین اخبار