کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

کاهش 20 درصدی قیمت گوجه فرنگی/ دولت تنها ناجی دامداران

با توجه به محدودیت منابع آبی و در آمد زا بودن زعفران در تمامی نقاط کشور که با استقبال زیاد افراد مواجه بوده تا مقاومت صنایع لبنی که حاضر به افزایش قیمت ها نیستند و لازم است که دولت از دامداران حمایت کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از کاهش 20 درصدی قیمت گوچه فرنگی تا نوسازی نخلستان های کشور از مهم ترین رویدادهای هفته گذشته کشاورزی است:

نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت:سیب زمینی مصرف عموم مردم است اما به سبب افزایش تولید، قیمت فروش محصول، هزینه تمام شده کشاورزان را هم پوشش نمی دهد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ گفت: افزایش عرضه بیش از تقاضا موجب بحران و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی شده است.

نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: قیمت گوجه فرنگی نسبت به هفته گذشته با کاهش 20 درصدی همراه بوده است.

مدیر عامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور گفت: اگر به صورت مستقیم فروشگاه‌های عرضه محصولات لبنی در اختیار صنایع لبنی قرار گیرد قیمت محصولات خود را 10 درصد کاهش دهیم.

مدیر عامل اتحادیه تکثیر پرورش آبزیان گفت: میگو جزء معدود کالاهای بخش صنعت و کشاورزی است که تولید آن باهدف صادرات صورت می‌گیرد.

معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: باتوجه به محدودیت منابع آبی و در آمد زا بودن این محصول در تمامی نقاط کشور استقبال زیادی از تولید زعفران شده است.

معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تجهیز و نوسازی نخلستان در شهرهای آبادان و خرمشهر وبوشهر آغاز شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همانند سنوات گذشته 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد که این رقم بیش از هزار میلیارد تومان است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال در سطح کمتر از 200 الی 300 هکتار آب‌بندی طیف در کشت گندم بود و به سبب کاهش استرس گیاه به طور متوسط عملکرد تولید 7 الی 8 تن در هکتار بود.

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: قیمت محصولات ارگانیک بالاتر از میوه‌های عادی است و به همین خاطر بازار محصولات ارگانیک استقبال چندانی نداشته است.

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری گفت: با توجه به مقاومت صنایع لبنی بر عدم افزایش قیمت در شیرخام پرداخت مابه‌التفاوت خرید شیرخام از سوی دولت تنها راه حل کمک به دامداران است.

عضو شورای ملی زعفران گفت: درحال حاضر به سبب حضور فرصت طلبان و دلالان و دپو کردن محصول در خانه ها حباب کاذب دو میلیونی قیمت‌ها برسد زعفران ایرانی سایه انداخته است.

رئیس اتحادیه چایکاران گفت: چای‌های سنواتی همچون کلاف سردرگمی هستند که با وجود آنها به تولید صدماتی وارد شده است.

نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: کشاورزان امسال کشت خود را کاهش دادند و این امر منجر به افزایش قیمت پیاز شد.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور گفت: اختصاص ارزش افزوده آب و برق و گاز به منابع لبنی می‌تواند مسکنی برای افزایش مصرف لبنیات در جامعه باشد.

قیمت های شمال و جنوب پایتخت با هم تفاوت های عجیب و غریبی دارند و حال شاید این تفاوت قیمت ها را بتوانیم به هرچی پول بدی آش میخوری ربط دهیم!

رئیس سازمان تعاون روستایی گفت: اگر صنایع لبنی در افزایش قیمت‌ها همانند مشابه دوره‌های قبل مقاومت کنند ممکن است که خرید تضمینی شیر خام توسط سازمان تعاون روستایی مجدد شروع شود.

دبیر انجمن روغن نباتی گفت: برای جبران ضرر و زیان کشاورزان کیلویی 70 تومان عوارض از واردات روغن خام اخذ و به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود.



 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

















اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار