کرمان؛

برگزاری مشاوره و کارآفرینی رایگان در مدارس کرمان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان گفت:مراکز مشاوره و کارآفرینی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی و بازاریابی به صورت رایگان در مدارس استان کردند که این فرهنگ باید استمرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، محمدرضا فتوت صبح سه شنبه در جلسه رفع مشکلات مراکز مشاوره و کارآفرینی استان، افزود: مراکز مشاوره و کارآفرینی به عنوان مجموعه خصوصی با دلسوزی و وظیفه اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی و بازاریابی به صورت رایگان در مدارس استان نموده است که این فرهنگ باید استمرار داشته باشد.

وی یادآور شد: مراکز مشاوره و کارآفرینی برای استمرار این فرهنگ در جامعه باید به مسائل اقتصادی توجه نمایند لذا باید مکانیزم جدیدی تعریف شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان به انعقاد 75 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در استان کرمان اشاره کرد و گفت: متاسفانه وجود بروکراسی اداری یکی از مشکلات اصلی سرمایه گذاری است هرچند بخشی از این مشکل، با پیگیری های مکرر و حمایت های استاندار کرمان از سرمایه گذاران مرتفع شده است.

فتوت ضمن تقدیر از خدمات و اقدامات کمیته امداد حضرت امام(ره) در راستای حمایت از طرح های کارآفرینی و خوداشتغالی، خاطر نشان کرد: کمیته امداد طی 3 سال گذشته تنها به مددجویان هزینه مالی پرداخت می نمود و به همین بسنده می کرد اما امروز به سمت خود اشتغالی پیش رفته است.

وی با تاکید براینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان کرمان پائین است، افزود: کمیته امداد می تواند با همکاری مراکز مشاوره و کارآفرینی در استان با بالا بودن حجم کار، اقدامات خوبی را در سطح استان انجام دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان یکی از اهداف برگزاری این جلسات را، حساس کردن مسئولین به موضوعات استان عنوان کرد و یادآور شد: مشکل دیرینه کشور ما این است که اقتصاد کشور به نفت متکی است لذا با پایین و بالا شدن نرخ نفت، بیشتر هزینه های دستگاه های اجرایی خرج هزینه های جاری خواهد شد که نیاز به برنامه ریزی است.

فتوت با اشاره به اینکه بحث آموزشی کارآفرینی و بازاریابی را می توان در مراکز مشاوره و کارآفرینی کاربردی کرد، گفت: فرهنگ کارآفرینی در استان اقدام مهم و اساسی است و مراکز مشاوره و کارآفرینی می توانند بسترسازی مناسبی داشته باشند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمان نیز از راکد بودن 450 طرح صنعتی در استان خبر داد و افزود: لیست طرح های راکد صنعتی استان توسط این دفتر تهیه شده و آمادگی داریم این لیست را در اختیار مراکز مشاوره و کارآفرینی قرا دهیم تا با صنایع ارتباط برقرا نمایند.

رضا سنجری یادآور شد: مراکز مشاوره و کارآفرینی می توانند با در دست داشتن این لیست، سرمایه گذاران را لینک کنند تا صنایعی که زیرساخت های آن در استان آماده است، فعال شوند.

وی به ماده 4 آئین نامه اجرایی مراکز مشاوره و کارآفرینی و 14 تبصره این ماده اشاره و خاطر نشان کرد: نیازی به راه اندازی مراکز بازاریابی در استان نیست زیرا این مراکز طبق ماده 4 آئین نامه به عهده مراکز مشاوره و کارآفرینی است و این مراکز می توانند بازاریابی را راهبردی نمایند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در ادامه این جلسه نیز نمایندگان مراکز مشاوره و کاریابی استان به ارائه نظرات، پیشنهادات و مشکلات در این زمینه پرداختند.

طبق دستور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان با وجود حساسیت موضوع بازاریابی مقرر گردید طی یک ماه آینده جلسه ای در این خصوص با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط برگزار شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: مراکز ، مشاوره ، مدارس ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.