کرمان؛

برگزاری جلسات کتابخوانی گروهی در کرمان

مدیر فرهنگسرای کوثر شهرداری کرمان گفت: جلسات مطالعة کتاب به صورت گروهی، با عنوان «کافه کتاب شبانه» در فرهنگسرای کوثر شهرداری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، حجت‌الاسلام رضا حسنی‌سعدی افزود: این کارگاه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در بین شهروندان، نقد کتاب و استفاده از تجربیات دیگران در زمینة موضوعات مندرج در کتاب‌های مورد مطالعه از ابتدای نیمة دوم سال جاری راه‌اندازی شده و ساعت 19:30 دقیقه‌ی یک‌شنبه و سه‌شنبه هر هفته با حضور کارشناسان خبرة فن جمع‌خوانی کتاب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محاسن قالب‌های جدید کتاب اعم از ‌حجم کم، دسترسی آسان و قیمت مناسب فایل‌های قابل استفاده در سیستم‌های هوشمند ، صفحات اینترنتی و ... عنوان کرد: هنوز هم اصیل‌ترین و جذاب‌ترین قالب کتاب، قالب سنتی آن یعنی کتاب کاغذی است و بایستی این قالب حفظ شود.

حسنی‌سعدی ضمن گلایه از قیمت بالای کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی، تصریح کرد: خانواده‌ها هرگز نباید سهم خرید کتاب را از سبد اقتصادی خانوار کم و یا حذف نمایند. در همین راستا، کتابخانة شهید فدائی فرهنگسرای کوثر شهرداری، با دارا بودن بیش از هفت‌هزار جلد کتاب، آمادگی ارائة خدمات به عموم شهروندان را دارد

وی افزود: همچنین سالن مطالعة این کتابخانه، به عنوان محیطی امن، آرام و دلپذیر، همه روزه پذیرای همشهریان به خصوص جوانان و نوجوانان کرمانی است.

مدیر فرهنگسرای کوثر ادامه داد:این فرهنگسرا ما را بر آن داشت تا راه‌اندازی کارگاه مطالعة کتابهای فلسفی برای کودکان و نوجوانان را با عنوان "ساندویچ فلسفه" و همچنین کارگاه"داستان‌نویس کوچک" با هدف آموزش اصول داستان‌نویسی و پرورش قدرت تخیل و نگارش کودکان و نوجوانان، در دستور کار خود قرار دهیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: مطالعه ، گروهی ، کتاب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.