برگی که معنای یک جاذبه شد

سفرهای یک هنرمند بهانه‌ای شده برای برگزاری نمایشگاهی که جاذبه را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد.

کیوان کاسب یکی از هنرمندان جوان کشورمان که در حال حاضر نمایشگاه «جاذبه» را در خانه هنرمندان ایران دارد، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 20 قطعه عکس وجود دارد که شامل آثاری از مجموعه سفرهایی است که داشته‌ام.

وی در خصوص عنوان این نمایشگاه یعنی «جاذبه» اظهار داشت: من از افراد و اساتید زیادی نظرهایشان را راجع به کارهایم پرسیدم و بیشتر آنها می‌گفتند که عکس‌هایت آدم را جذب می‌کند، این شد که عنوان جاذبه را انتخاب کردم، همچنین یکی دیگر از دلایل این عنوان عکسی بود که از زاویه خاصی از یک برگ که روی زمین افتاده و به نوعی جاذبه را نشان می‌دهد، گرفتم.

کاسب در ادامه راجع به سبکی که در آثارش وجود دارد عنوان کرد: این کارها به گونه‌ای شامل عکس‌هایی تو در تو هستند که با تکنیک hdr کار شده‌اند. سبکی که در آن عکاس از یک زاویه ولی با بریدگی‌های گوناگون تصاویری را ایجاد می‌کند که انگار فضایی فرا واقعیت را روایت می‌کند.

این هنرمند با اشاره به موافقان و مخالفان ورود یکسری از تکنولوژی‌های مثل گرافیک و ... به عکاسی و هنر افزود: هر اتفاق تازه‌ای موافقان و مخالفانی را به همراه دارد. مثل hdr که یک تکنیک است و بیشتر در فضاهای کاری چون طبیعت، فضاهای شهری و مسائل و چیزهای ساخت بشر به کار می‌رود.

وی تصریح کرد: ممکن است بعضی‌ها این روش را نپسندند، ولی من آن را دوست دارم و البته این تکنیک در آثار این مجموعه با برنامه‌ای که خودم طراحی کردم اجرا شده و به نظرم این کار و تکنیک هم نوعی از هنر است.

کاسب که خیلی از آثارش را به صورت فروش آنلاین به فروش رسانده است، در خصوص این اتفاق عنوان کرد: روش فروش آنلاین در خارج از کشور رواج دارد و کمک بزرگی به هنرمند است؛ اما در ایران متاسفانه دردسرهایی برای این شیوه وجود دارد و هنوز بسترهای این اتفاق فراهم نشده است. من نیز امیدوارم این قضیه جا بیفتد تا هنرمند بتواند سریع‌تر اثرش را به فروش برساند.

گفتنی است؛ نمایشگاه عکس‌های این هنرمند تا 24 آذر ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند برای دیدن این آثار به خانه هنرمندان مراجعه کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار