از شیر مرغ تا جان آدمیزاد؛ تبلیغات لجام‌گسیخته «جنسی»!

مدتی است محصولات جنسی و فیلم‌های آموزش بهداشت جنسی به راحتی در برخی داروخانه‌های سطح شهر به فروش می‌رسد در آن سوی ماجرا هم موج گسترده تبلیغات محصولات جنسی و داروهای تقویت قوای جنسی به صورت گسترده در فضای...

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است محصولات جنسی و فیلم‌های آموزش بهداشت جنسی به راحتی در برخی داروخانه‌های سطح شهر به فروش می‌رسد در آن سوی ماجرا هم موج گسترده تبلیغات محصولات جنسی و داروهای تقویت قوای جنسی به صورت گسترده در فضای مجازی، ایمیل‌ها، وبلاگ‌ها و سایت‌های اینترنتی هم مشاهده می‌شود. جالب اینجاست که در این تبلیغات گسترده به‌گونه‌ای بزرگنمایی می‌شود که افکارعمومی تصور کنند تنها یک معضل و مشکل در ایران وجود دارد و آن هم مربوط به مسائل جنسی است! 

بی شک شما هم تا به امروز حداقل برای یکبار هم، در زمان استفاده از اینترنت با ایمیل‌ها و پیام‌های تبلیغاتی مواجه شده‌اید که محتوای تمام آنها تبلیغ محصولات جنسی یا فیلم‌های آموزش بهداشت جنسی و روابط زناشویی است. اینگونه تبلیغات اینترنتی در برخی موارد با تصاویری از زنان و دختران جوان همراه است که به صورت نیمه‌عریان در برابر مخاطب قرار گرفته‌اند. اما این تمام ماجرا نیست، آنچه بیش از پیش خبرساز شده موج تبلیغات داروهای عجیب و غریب افزایش توان جنسی در شبکه‌های ماهواره‌ای است که انگار پایش به برخی داروخانه‌ها هم باز شده است.

 تنها کافی است در زمان مراجعه به برخی داروخانه‌ها به تبلیغاتی که روی گیشه قرار گرفته دقت کنید. موج تبلیغات و فروش وسایل جنسی در داروخانه‌ها به جایی رسیده که بدون هیچ ضابطه یا قانون مشخصی، اینگونه وسایل تبلیغ و در قالب بروشورهای تبلیغاتی بین مردم و بویژه جوانان دست به دست می‌شود! جالب اینجاست که توزیع‌کنندگان این محصولات چه در سطح شهر و چه در فضای مجازی برای فروش بیشتر و پوشش برنامه‌های خود برای تبلیغ محصولات از جملاتی نظیر «آموزش مسائل جنسی ویژه افراد بالای ۱۸ سال» در سایت‌ها و برگه‌های تبلیغی استفاده می‌کنند. علاوه بر این بسیاری از این فیلم‌ها به راحتی از طریق اینترنت و بویژه سایت‌های مستهجن قابل مشاهده و دریافت است و می‌توان ضمن تماس با یک شماره تلفن همراه، وسایل جنسی یا فیلم‌های آموزشی را در عرض چند ساعت سفارش و دریافت کرد.  

بی‌شک اطلاع‌رسانی درباره روش‌های ارتباط بهتر همسران در موضوعات زناشویی همواره مفید و سودمند است اما افزایش لجام‌گسیخته، بی‌برنامه و همگانی شدن اینگونه تبلیغات به دلیل اطلاعات ناکافی مردم و بویژه جوانان و در دسترس بودن اینگونه تبلیغات برای همه رده‌های سنی،  باعث سوءمصرف و مشکلات دیگری خواهد شد که به طور قطع از ناتوانی‌های جنسی پرخطرتر است.  

شواهد موجود از توزیع وسایل و فیلم‌های آموزش مسائل زناشویی در بازار نشان می‌دهد نه تنها برای کنترل واردات این محصولات و تبلیغ آنها از طریق سایت‌های اینترنتی تلاش‌هایی در جریان نیست، بلکه لینک‌های تبلیغی اینگونه محصولات بیشتر از طریق سایت‌های مبتذل و مستهجن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و مدتی است به صورت مرتب و برنامه‌ریزی‌شده لینک‌های تبلیغات این محصولات با عناوین گوناگون از طریق پیامک یا ایمیل برای بخش گسترده‌ای از مخاطبان فضای مجازی ارسال می‌شود. البته شیوه ارسال این پیام‌ها هم جای بسی تامل دارد. در عنوان موضوع این پیام‌ها از عناوین و کلماتی استفاده می‌شود که مخاطب و کاربر فضای مجازی ناخودآگاه  به دلیل کنجکاوی وارد ایمیل یا سایت مورد نظر می‌شود. 

شاید در وهله اول تاکید دستگاه متولی امور فرهنگی در کشور به سازمان‌هایی همچون وزارت بهداشت اقدامی شایسته برای کاهش اینگونه تبلیغات باشد اما آیا به راستی تذکر قانونی یا برخورد قضایی و انتظامی می‌تواند هجمه گسترده این تبلیغات بی‌رویه محصولات جنسی را کاهش دهد؟ در این میان مدیران فرهنگی کشور در مقابل هجمه گسترده تبلیغات آنلاین اینترنتی و برنامه‌های سازمان‌یافته سایت‌های مبتذل برای تبلیغ این محصولات چه برنامه‌ای دارند؟!  به باور امیرحسین ایمانی، استاد دانشگاه و عضو هیات علمی، زمانی که در جامعه سازوکار صحیح و اصولی برای آموزش یک موضوع وجود نداشته باشد، به تدریج و در گذر زمان با گسترش ارتباطات نیاز افراد به کسب اطلاع درباره آن موضوع دوچندان می‌شود.

 ایمانی با بیان این مطلب به «وطن امروز» می‌گوید: در چنین مواردی با توجه به ضعف آموزش و ناکافی بودن اطلاعات افراد بویژه جوانان، دست‌هایی پنهان برای کسب درآمد و انحراف موضوع وارد بازی می‌شود. به گفته وی، در بحث مسائل و آموزش‌های جنسی هم درحال حاضر همین اتفاق در جریان است، یعنی به دلیل نبودن متولی آموزش اینگونه موضوعات در جامعه و نیاز دوچندان جوانان بویژه زوج‌های جوان برای کسب اطلاعات لازم از یک طرف محصولات جنسی به راحتی از طریق برخی داروخانه‌ها تبلیغ و عرضه می‌شود و از سوی دیگر، سایت‌های مستهجن برای کسب درآمد و از آن مهم‌تر جذب مخاطب اقدام به قرار دادن تبلیغات در این سایت‌ها می‌کنند. 

بنابر اظهارات این استاد دانشگاه، در حال حاضر آموزش موضوعات جنسی در جامعه تابو شده و زمانی که بحث اینگونه موضوعات به میان می‌آید همه جانب احتیاط را در نظر می‌گیرند، درصورتی که بسیاری از مشکلات جنسی زوج‌های جوان به دلیل ناآگاهی و دسترسی به اطلاعت نادرست است. 

این استاد دانشگاه تاکید می‌کند: آموزش صحیح و اصولی به زوج‌های جوان، از بین بردن ترس جوانان برای مطرح کردن اینگونه موضوعات در خانواده‌ها و کنترل شدید سایت‌های اینترنتی از جمله راهکار‌های کاهش آسیب‌های ناشی از تبلیغاتی غیرقانونی جنسی در کشور است. 


منبع:شفاف
انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار