سال ۱۴۰۴ نظام آموزشی از کهنگی خارج می‌شود

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: با استقرار کامل نظام آموزشی در سال ۱۴۰۴، این نظام آموزشی از کهنگی و فرسودگی خارج می‌شود.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «به چه دلیل آموزش و پرورش کهنه و فرسوده است و چه کاری باید انجام داد؟»، اظهار داشت: چندین پیش‌فرض بر اساس اینکه آموزش و پرورش امروز اثربخشی و کارایی ندارد، تعریف شده است.
 
وی افزود: یکی از ویژگی‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این است که از کهنگی نظام آموزشی جلوگیری کند و باید تحول بنیادین صورت گیرد.
 
نوید ادهم در پاسخ به این پرسش که «آیا هر پنج سال یکبار بازنگری در سند تحول آموزش و پرورش انجام می‌شود تا این نظام آموزشی از فرسودگی و کهنگی خارج شود؟»، خاطرنشان کرد: ادعای سند تحول، مفاهیم و احکام آن، به‌روز کردن سیستم آموزش و پرورش است.
 
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: چند سال پیش که نظام آموزشی 6.3.3 را مستقر کردیم، به تدریج کتاب‌های درسی تغییر یافت و این تغییرات امروز به پایه دهم رسیده است.
 
نوید ادهم تصریح کرد: با استقرار کامل نظام آموزشی در سال 1404 و بر اساس آن چشم‌اندازی که برای آن تعریف شده است، این نظام آموزشی از فرسودگی و کهنگی خارج می‌شود.
 
منبع:خبرگزاری فارس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار