لرستان؛

اختصاص بیش از 155 هکتار در الیگودرز به کشت گیاهان دارویی

مدیر جهاد کشاورزی الیگودرز از اختصاص بیش از 155 هکتار در الیگودرز به کشت گیاهان دارویی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلامی اظهار کرد: با توجه به قدمت و اهمیت گیاهان دارویی، بشر دست بر دامان شفابخش طبیعت کشیده و با پی بردن به عوارض و عواقب ناشی از مصرف داروهای شیمیایی بر آن شده است که فرهنگ کشت و به مارگیری گیاهان دارویی را ترویج دهد.
 

وی ادامه داد: شهرستان الیگودرز نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌کوشیم که حافظ هویت و شناسنامه طبیعت باشیم و امروزه جایگاهی هر چند اندک البته با روندی رو به رشد در این راستا داریم.

غلامی یادآور شد: در الیگودرز با ارتفاع 2100 متر از سطح دریا و میانگین دمای سالانه 130 درجه سانتی‎گراد و بارش سالانه 270 میلی‎متر و متوسط 120 روز یخبندان در سال امکان رشد بسیاری از گونه‎های گیاهی را داراست.

مدیر جهاد کشاورزی الیگودرز خاطرنشان کرد: از جمله گیاهان دارویی شهرستان می‎توان به گل گاوزبان وحشی، خاکشیر، آویشن، بارهنگ، شیرین بیان، بومادران، گل ختمی، کاسنی، زرین گیاه، بن سرخ، گلپر، گوَن کتیرا، مریم‎گلی و گزنه که قابل کشت هستند، اشاره کرد.

وی با بیان این‌که در مجموع کل سطح زیرکشت گیاهان دارویی در الیگودرز بالغ بر 155 هکتار است، تصریح کرد: 180 هکتار نیز توسط شرکت لاله فکه در مرحله انجام پروژه است.

مدیر جهاد کشاورزی الیگودرز یادآور شد: در مجموع تعداد اشتغال به کار با آمار سطح زیرکشت حدود 200 نفر است که در فصل کار و برداشت به 4 برابر این ظرفیت می‎رسد.

انتهای پیام /س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.