مشهد؛

اختصاص 182 میلیارد تومان به اجرای پروژه های آبی

استاندار خراسان رضوی گفت : دولت 82 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های آبی و 100 میلیارد تومان نیز برای اصلاح روش های آبیاری در استان اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در جلسه بررسی مشکلات شهرستان گناباد کم آبی را یکی از چالش های مهم کشور و استان برشمرد اظهار کرد: بیش از 90 درصد آب مصرفی مربوط به بخش کشاورزی است که با مکانیزه کردن کشاورزی، اجرای روش های نوین آبیاری، اصلاح بذر و توسعه  کشت های گلخانه ای می توان این مصرف را کم کرد.

وی وجود قنات های تارخی و کهن از جمله قنات قصبه را نشان از درایت و هوشیاری مردم این دیار دانست گفت: ساکنان این منطقه در سالیان گذشته توانستند با استفاده از دانش بومی بر خشکسالی فائق آمده و در حوزه دامداری و کشاورزی به پیشرفت های قابل توجهی دست یابند. 

استاندار خراسان رضوی صنعت گناباد را قابل توسعه و گسترش دانست و تصریح کرد: باید از طریق پرداخت تسهیلات و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان، بتوانیم بخش تولید را پویا تر کنیم. 

رشیدیان افزود: ظرفیت های گردشگری فراوانی در این شهرستان وجود دارد که باید از آن ها به نحو شایسته و مطلوبی استفاده شود و در همین راستا تامین زیر ساخت های آن با جدیت دنبال می شود. 

وی رسیدگی به محورهای منتهی به شهرستان از جمله گناباد – بجستان، گناباد-  خواف و دوغارون را از جمله مواردی دانست که در رونق گردشگری و اشتغال منطقه تاثیر به سزایی دارد. 

استاندار خراسان رضوی با بیان این که گناباد در منطقه میانی مرزهای شرقی قرار دارد، گفت: تکمیل فرودگاه گناباد برای استان اهمیت راهبردی دارد.

رشیدیان در ادامه با بیان اینکه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیئت های اجرایی با اتکا بر دو اصل رعایت قانون و بی طرفی به اتمام رسیده، اظهار داشت: ثبت نام گسترده کاندیداها از بین گروه ها و جناح های سیاسی مختلف نشان از تحقق اصل مردم سالاری دینی در انتخابات دارد.

وی با اشاره به همراهی دولت و ملت که اصل اساسی تحقق قدرت بی بدیل نظام جمهوری اسلامی است، افزود: با حضور مقام معظم رهبری در راس نظام شاهد اقتدار بیش از پیش دولت، ملت و کشور هستیم.

استاندار خراسان رضوی از توجه به الزامات اقتصاد مقاومتی در تدوین برنامه های دولت در سال 95 و برنامه ششم توسعه به عنوان یک نقطه قوت یاد و خاطرنشان کرد: دولت فرمانده اصلی اجرای این سیاست ها در جامعه است و در استان با تکیه براین سیاست ها برنامه ها تدوین شده است.

آغاز عملیات اجرایی احداث کلینیک تخصصی ویژه دانشگاه علوم پزشکی گناباد

علی رضا رشیدیان در ادامه برنامه های سفر خود به گناباد، از روند عملیات اجرایی بیمارستان 256 تختوابی این شهرستان بازدید کرد.  

وی همچنین دستور آغاز عملیات اجرایی کلینیک تخصصی این بیمارستان که از جمله طرح های تحول نظام سلامت در شهرستان است را صار کرد. 

استاندار خراسان رضوی اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید و در راستای منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) مبنی بر کاهش دغدغه های مالی بیماران، دانست. 

رشیدیان خاطر نشان کرد: برای اجرای این پروژه مهم سه میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که در مرحله ی نخست، یک میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب


 

برچسب ها: آبیاری ، آب ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.