مشهد؛

کسری یک میلیارد متر مکعبی مخازن آب زیر زمینی خراسان رضوی

مدیر عامل شرکت آب و منطقه ای خراسان رضوی گفت: از ۳۷ دشت خراسان رضوی ۳۳ دشت در حالت افت ممنوعه قرار دارند و ۱ میلیارد و ۱۱۷ میلیون متر مکعب کسری مخزن آب زیر زمینی در سطح استان داریم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفری در همایش طرح فرهنگی دانش آموزی نجات آب، با تاکید بر سخنان رهبری در خصوص مدیریت آب افزود: اقلیم خراسان رضوی ۷۴ درصد خشک و ۲۶درصد نیمه خشک است که این به معنی سازگاری با خشکی است.

وی گفت: در ۱۰ سال اخیر میزان بارندگی ها از ۲۲۴ میلی متر به ۱۹۶ میلی متر کاهش یافته است و بیش ترین عمده آب مصرفی در بخش آب های زیر زمینی است.

جعفری اظهار داشت: در بخش کشاورزی با نصب کنتور های هوشمند امکان مدیریت آب را پیدا کرده ایم.

وی با اشاره به طرح فرهنگی دانش آموزی نجات آب، گفت: ایجاد بینش درست درباره ماهیت آب و چالش های پیش رو،ایجاد حساسیت فردی ومعرفی راهکارها از اساس نامه های این طرح است.

رئیس آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه افزود: ما به رغم آموزه های دینی که بر درست مصرف کردن تاکید دارد، اسراف بیشتری داریم، برای مثال ۸ میلیارد تومان برای مصرف نان و ۱۶ میلیارد تومان در تهران صدمه به فضای سبز داریم.

حسینی گفت : با حضورمدیر کل محیط زیست کشور ۳۰ هزار دانش آموز در دبیرستان های کشاورزی خراسان رضوی به عنوان زیست محیط یار معرفی شدند که به آموزش صحیح الگوی مصرف آب می پردازند.

از ۳۷ دشت خراسان رضوی ۳۳ دشت در حالت افت ممنوعه قرار دارند و ۱ میلیارد و ۱۱۷ میلیون متر مکعب کسری مخزن آب زیر زمینی در سطح استان داریم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: خراسان رضوی ، مشهد ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.